„Jak s oblibou říkám: každé jednání s panem Babišem je vyčerpávající a občas se i dopracujeme k nějakému výsledku,“ poznamenal hned v úvodu rozhovoru Mládek. Ukazuje se to např. na jednáních okolo společnosti OKD, kde prý snad ministr financí Babiš konečně pochopil, že společnost potřebuje pomoct, pokud nechceme v Moravskoslezském kraji řešit opravdu velký problém. To však není jediná věc, kterou by měl ministr Mládek řešit, než se na podzim vydá do souboje o křeslo v Senátu. Tam se možná rozhodne o jeho dalším politickém bytí či nebytí.
Má na stole ještě investiční smlouvu s americkým GE Aviation, které chce v Česku postavit továrnu na letecké motory za bezmála 10 miliard korun. I v tomto projektu se angažuje ministr financí Babiš a Mládek oznamuje, že tady se jejich dohoda rodí jen velmi obtížně. Proč se ministři nemohou dohodnout?
„To se musíte zeptat na Ministerstvu financí. Musím ale připomenout, že je třeba se dohodnout do středečního jednání vlády. Stále platí můj dřívější výrok, že jde o poslední možnost smlouvu s GE potvrdit. Původní termín podpisu smlouvy byl stanoven na konec června. Američané jsou s námi tedy trpěliví, ale ne nekonečně trpěliví. Já jsem ale optimista a věřím, že se ve věci GE s panem Babišem nakonec dohodneme,“ doufá Mládek.
Tento kontrakt není bez rizik. Může se stát, že se firmě nepodaří dokončit ve spolupráci s ČVUT vývoj svého nového motoru, což může vést k tomu, že předpokládaná investice bude mnohem menší. Jenže tak už to chodí, žádný obchod nebývá bez rizika, pokud nestojíte jen o vystavění montoven. A to by nová továrna GE Aviation rozhodně nebyla. Jenže výzkum a vývoj se někdy nezdaří. To se stává.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp