„My dostaneme od ministerstva financí částku, kterou ministerstvo dopravy v minulosti nevyčerpalo,“ vysvětloval v Událostech, komentářích na ČT Zdeněk Žák. „Jakoby“ tedy jeho resort dostane více peněz, podle něj je to ale stále málo, jsou tu totiž následky šetření minulé vlády.
„Pořád si tenhle stát nepřiznal, a to i v tomto rozpočtu, že zkrátka a dobře do dopravní infrastruktury musí dát tolik, aby ji nevybydloval,“ prohlásil ministr.
Hlavním problémem celého rozpočtu ale podle něj je to, že evropské peníze stále nejsou brány jako jakýsi bonus. Naopak se škrtají „české peníze“, a když pak dotace chybí, vznikne problém. „Český rozpočet vůbec nemá schopnost postarat se vlastními silami o svou infrastrukturu,“ hovořil za svůj resort.
„Hodit to jenom na minulou vládu opravdu nejde,“ ohradila se však Helena Langšádlová z TOP 09. Problémy s čerpáním dotací podle ní byly i v regionálních operačních programech (ROP), a ty vedly kraje. Zde ji však doplnil Jan Mládek z ČSSD, že to je sice pravda, ovšem většinu evropských peněz stejně kraje nespravovaly.
Stínový ministr financí navíc dodal, že rozpočtové provizorium bude více než reálné. „Téměř se rozpočtovému provizoriu nedá vyhnout,“ uvedl a poukázal na to, že za rozpočet ponese odpovědnost nová vláda vzniklá po volbách, a tak ho bude zřejmě upravovat, což se prodlouží. Pokud ale bude provizorium trvat jen do ledna či února, nebude to podle něj závažný problém.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan