Když byl v Německu premiér Fiala, všímal si zejména mezinárodních značek, jako je Nutella či kečup Heinz. Nedávno se ale k západním sousedům podívali lidé z Agrární komory ČR, které zajímaly zejména zemědělské produkty. Konkrétně jablka.
Jablka v tamních řetězcích našli. Lišila se od těch v českých řetězcích v tom, že nebyla z Polska, ačkoliv se jednalo o stejné řetězce jako v Česku. „Všechny německé supermarkety spojuje jediné: Primárně nabízejí domácí produkci jablek, vyjma prémiových odrůd,“ uvádí Agrární komora.
„Nikde jsme však nenašli dovozová jablka z Polska, jako je v hojné míře nabízejí řetězce u nás. Potvrzuje se tak, že zatímco supermarkety v západních zemích podporují lokální produkci a v žádném případě by si nenechaly narušit trh dumpingovými dovozy z Polska, v Česku se prodejci chovají přesně naopak,“ říká dále s tím, že v Česku řetězce chtějí prostě koupit co nejlevněji a prodat co nejdráž.
Pokud jde o ceny, dominovaly bez centu tři eura za kilogram.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta