Pandemie koronaviru drtí automobilový průmysl. Zde je to černé na bílém

21.05.2020 20:47 | Zprávy

Ekonomické dopady koronavirové pandemie se v dubnu výrazně podepsaly na automobilovém průmyslu. Oproti dubnu loňského roku klesl prodej v celé Evropě o 76 procent. Mezi světlé výjimky patří zejména Česká republika, kde klesl dubnový prodej oproti roku 2019 jen o polovinu. Podobně silnou pozici potvrdila také mladoboleslavská Škoda, která v rámci celé Evropy skončila druhá v počtu prodaných vozů, za německým Volkswagenem.

Pandemie koronaviru drtí automobilový průmysl. Zde je to černé na bílém
Foto: Autodrom Most
Popisek: Škoda Kodiaq

Statistiky prodeje vozů v Evropě přinesl server Autoforum.cz a čísla rozhodně nejsou příznivá. „V rámci Evropské unie tu máme 76,3procentní propad. To je skutečná pohroma, neboť registrace spadly z loňských 1.143.046 kusů na pouhých 270.682 vozů. Překvapivě se však dá ještě mluvit o relativně pozitivním vývoji, neboť experti očekávali až 80- či 90procentní propad,“ píše Petr Prokopec.

Zatímco v Německu nastal propad kolem 60 procent, tragicky dopadly nové registrace zejména ve Francii s 88 procenty a ve Španělsku nebo v Itálii. „Zde došlo na pokles o 97,6 a 96,5 procenta. To není až tak překvapivé, neboť jde o ohniska koronaviru. Dalším je Velká Británie, která sice již nepatří do Evropské unie, ovšem prodejní data známe. I zde se přitom odehrál 97,3procentní pád, díky čemuž se mezi velmoci vlastně řadí i Česká republika. Pokles na našem trhu je totiž pouze 53,4procentní, aut zde tedy bylo prodáno více než v Itálii a Španělsku dohromady,“ píše optimisticky Prokopec.

„Česká stopa je ostatně výrazná i mezi výrobci, neboť Škoda momentálně patří pomalu na automobilový vrchol. Propad značky v dubnu byl totiž jen 64,6procentní, což vyústilo v 20.007 registrací. To je po Volkswagenu druhý nejvyšší výsledek, což je něco neuvěřitelného. Na Škodu tak již nemůže skrze prsty hledět ani ten největší škarohlíd,“ upřesňuje Prokopec výborné výsledky české automobilky.

V květnu už se ve většině zemí obnovila výroba v tamních továrnách a také byly otevřeny automobilové showroomy. „Nákup nového vozu si nejspíše většina lidí i firem odpustí, jakkoliv opakování dubnové pohromy nelze v nejbližší době očekávat,“ uzavírá Prokopec.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: jma

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Není to pravda. Lži.“ Proč teď? Analytik zachytil nový útok na Jarka Nohavicu

8:53 „Není to pravda. Lži.“ Proč teď? Analytik zachytil nový útok na Jarka Nohavicu

TÝDEN V MÉDIÍCH Evropská unie si zahrává s ohněm, když hodlá regulovat aktivity amerických platforem…