Poslanec, který chtěl zdražit dálniční známky o 500: Negativní reakce mě překvapila. Už jsem se omluvil

29.07.2019 20:29 | Zprávy

Moderátorka Dvaceti minut Radiožurnálu Marie Bastlová si k pondělnímu povídání pozvala poslance Martina Kolovratníka (ANO). Vysvětlil, proč je na jedné straně nutné zlevňovat vlakovou dopravu pro studenty a seniory, což státní pokladnu stojí šest miliard ročně, a na druhé straně získat do rozpočtu dvě miliardy zdražením dálničních známek o 500 korun.

Poslanec, který chtěl zdražit dálniční známky o 500: Negativní reakce mě překvapila. Už jsem se omluvil
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Hned v úvodu rozhovoru vysvětloval, že ho velmi překvapila vlna kritiky, kterou si vyslechl, když navrhl významné zdražení dálničních známek. O 500 korun. „Nečekal jsem takovéto negativní reakce. Pro nás všechny je to ponaučení,“ konstatoval s tím, že se za svůj návrh už omluvil. Jedním dechem však dodal, že se cena dálničních známek nezvyšovala sedm let, takže jejich zdražení o navrhovaných 500 korun by podle zákonodárce bylo namístě.

Peníze by využil na údržbu dálnic a silnic první třídy, aby bylo možné udržovat tyto komunikace v obstojném stavu. Zdražením dálničních známek by rozpočet získal asi dvě miliardy korun. Jde o dvě miliardy, které resort potřebuje.

Hnutí ANO však současně jako největší vládní strana prosadilo zavedení slev v hromadné dopravě pro studenty a seniory, které státní pokladnu vyjde na šest miliard korun ročně. Kolovratník však ve studiu prohlašoval, že je toto politické rozhodnutí jednoznačně správné. „Je to politické rozhodnutí a já ho tady budu rád hájit, protože slevy využívají především mladí lidé,“ sdělil posluchačům Kolovratník. „Ale možná by si mladí lidé byli schopni ten vlak zaplatit,“ uznal.   

Doufá však, že levné jízdné mladé lidi u vlakové dopravy udrží a budou ji využívat např. i na cesty do zaměstnání. I proto se prý slevy rušit nebudou. „Pevně věřím, že minimálně po celé naše vládní období slevy zůstanou zachovány,“ dodal.

Pozornost věnoval také kritice Andreje Babiše, který si stěžoval, že se dálnice v Česku stavějí příliš pomalu. A stěžoval si však vlastně na práci svých spolustraníků, protože zástupci hnutí ANO kontrolují resort dopravy od roku 2014. „Premiér tím dal nějakou vizitku svému týmu – členům vlády,“ pravil Kolovratník. „Zřejmě to mohu vnímat také tak, že je to kritika i bývalého ministra dopravy,“ dodal ještě. Sám přitom sliboval, že část dálnice D35 v jeho regionu – v Pardubickém kraji, bude hotová v roce 2018. Skutečnost je taková, že se začalo stavět teprve v roce 2019. „Pořád se učím,“ poznamenal k tomu Kolovratník.

Nakonec se věnoval také otázce výběru mýta. Kolovratník prohlásil, že příběh výběru nového provozovatele mýtného systému je nesmírně složitý. „Ministru (Vladimíru) Kremlíkovi tuto situaci vůbec nezávidím,“ pravil Kolovratník.  

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Němec šel sedět za e-mail vrchnosti. Stěžoval si, tak na něj politička poslala ruku zákona

21:32 Němec šel sedět za e-mail vrchnosti. Stěžoval si, tak na něj politička poslala ruku zákona

Nespokojený Němec napsal e-mail ministerské předsedkyni Meklenburska-Předního Pomořanska. Ta se e-ma…