Praha nemá žádnou koncepci, hlavní chyba, vyčetl Sehnal v debatě

07.02.2022 9:21 | Zprávy

V rámci pořadu 360 na CNN Prima News debatovali pražští politici nad stavem metropole. Na podzim totiž budou komunální volby a občané vystaví účet svým zastupitelů a radním ve městech a obcích. Podle předsedy Aliance pro budoucnost a zastupitele Prahy 18 Pavla Sehnala se magistrát zaměřuje pouze na krátkodobé problémy. “Chybí koncepčnost,” míní.

Praha nemá žádnou koncepci, hlavní chyba, vyčetl Sehnal v debatě
Foto: Repro foto CNN Prima News
Popisek: Pavel Sehnal, předseda Aliance pro budoucnost

Vedení Prahy by se podle zastupitele Prahy 18 a šéfa Aliance pro budoucnost mělo zaměřit na dobudování pražského okruhu a protažení linek metra, která by měla jít až na okraj města a ruku v ruce s tím u konečných stanic vybudovat dostatečné parkovací kapacity. 

“Důležitá je také energetická koncepce, protože pokud má přijít rozvoj elektromobilty, už dnes se na to musíme připravovat. “Měli bychom uvažovat i o systému modulárních reaktorů. Všechno je to otázka metropolitního plánu, který vůbec nerespektuje rozložení pracovní síly.,” řekl Sehnal na CNN Prima News.

Stále se prý město soustředí na to, kde se podaří developerům postavit kolik tisíc bytů, ale vůbec už nerespektuje, že na každý byt je potřeba vytvořit jedno pracovní místo.” Dlouhodobě upozorňujeme na to, že je důležitá dát lidem práci v místě bydliště,” konstatoval Sehnal.

Tomáš Portlík z ODS k tomu doplnil, že je nutné na úrovni vlády dojednat většího finančního zapojení státu do Prahy. Především prý jde o zapojení premiéra a ministra dopravy Martina Kupky.

Podle Sehnala právě současná zkušenost s politickými tahanicemi ve vedení města ukazuje, že na magistrátu chybí lidé z praxe, které mají konkrétní životní zkušenosti. Hlavní problém prý je, že pražští politici řeší různé jednotlivosti, ale vedení metropole chybí to hlavní, koncept. “Je potřeba řadu věci zobecnit a připravit koncept rozvoje. To tady není,” uvedl Sehnal.

“Vnitropražské dopravě nejvíce uleví, pokud nebudou muset lidé cestovat za prací. Proto je třeba zajistit, aby jim bylo nabídnuto pracovní místo v blízkosti bydliště, což se zatím neděje. Zóny, kde dřív bývala lehká výroby, z územního plánu mizí a přibývá rezidenční výstavba. Tady je potřeba začít. Když nebude muset tolik lidí cestovat za prací, dopravě ve městě to uleví nejvíc,” míní Pavel Sehnal.

Portlík se vymezil vůči Janu Čižinskému a konstatoval, že pokud současné vedení Prahy sníží tempo v zabírání silničních pruhů pro cyklostezky a zvýší tempo ve výstavbě důležitých radiál, tak by to Praze prospělo. Čižinský se hájil, že jejich radní pro dopravu opravuje pražské komunikace nevětším tempem, jaké tu dosud bylo.

Ondřej Prokop z hnutí ANO je přesvědčen, že by se Praha měla zaměřit i další, menší problémy. Jako příklad uvedl svoz odpadu s tím, že v české metropoli je stále velký nepořádek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Radim Panenka

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

16:55 „Máslo je drahé. Co husí sádlo?“ Zaslechnuto na adventních trzích. A to nebylo vše

Že je klobása na adventních trzích za 120 korun, si už tak nějak zvykáme. Dvě deci svařáku za 60 mož…