Město musí pozemky vlastnit, aby mohlo uvést do provozu systém zelené vlny a zefektivnit tok automobilů po městě. Ze 660 křižovatek jich nyní spolupracuje asi 440. Dalších 220 jen zastavuje a pouští auta, aniž se systémově podílí na regulaci pohybu aut. Za výkup dopravních uzlů hlavní město podle E15 utratí až stovky milionů korun.
Na začátku příštího roku Praha vypíše 80milionovou soutěž na vytvoření evidence všech křižovatek a jejich stavu. Poté začne vykupovat desítky pozemků pod světelnými křižovatkami. „Počet vykupovaných křižovatek zjistíme až poté, co vítěz tendru vytvoří jejich evidenci. Odhadovat náklady na výkupy by proto bylo předčasné,“ řekl listu Scheinherr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp