„Jak se chovala katolická církev během druhé světové války? Katoličtí kněží žehnali zbraním SS, ale nejen jim, žehnali všem zbraním nacistických armád, žehnali i střelám V1 a V2. Vatikán v době obsazování Evropy německými hordami odmítl pomoci v útěku i svým věrným věřícím a nechal je napospas osudu v koncentrácích a v plynových komorách," píše farář, který si nepřál uvést své jméno.
A pokračuje: „Po válce, kdy začala fungovat esesácká organizace ODESSA, která pomáhala utéci mnoha válečným zločincům, především do Jižní Ameriky, konkrétně do Argentiny, velkým a významným pomocníkem této esesácké tajné organizace byli i nejvyšší představitelé Vatikánu, tudíž katolické církve. A právě této církvi, tolik zprofanované i z dávné minulosti, máme nyní vracet tolik, že by se stala po ČEZu druhou nejbohatší organizací ve státě? Za co? Za napomáhání nacistům? Za nechání svých věrných oveček napospas hitlerovcům? A navíc, Marek Benda, přesně v rétorice jezuitů, ve své bezbřehé nadutosti prohlásil, že si přeje, aby církev měla ještě větší majetek nežli v době před reformou Josefa II.,“ píše se také v prohlášení.
Duka versus Tomášek
„Vážil jsem si, a to neskutečně, kardinála Tomáška. Ten, po vrácení 160 kostelů katolické církvi hned počátkem devadesátých let, prohlásil, že tímto aktem končí veškeré majetkové nároky katolické církve. V hrobě se musí tento skvostný a čistý člověk obracet, když by se mohl dozvědět, že současný kardinál Duka hrozí státu soudem, pokud mu tak ohromný majetek nebude vrácen,“ uvádíme dále z mailové korespondence pravoslavného faráře, který chtěl zůstat v anonymitě.
„A jak získávala katolická církev majetky? Jeden malinkatý, zato názorný příklad. Moje babička, narozená v roce 1898, byla katolička. Jako živnostnice přispívala pravidelně do kostelní pokladničky. A pak přišla krize a babička byla svědkem, jak katolický farář řval jak nepříčetný na vdovu se třemi dětmi, že mu nepřispívá. Nic nedbal na její pláč, že nic nemá a s dětmi hladoví. Zašel k ní do pastoušky a sebral jí jediný majetek, který měla, dvě slípky, jejímiž vajíčky udržovala hladovějící děti při životě. Moje babička se tehdy s katolickou církví nadobro rozešla. A jak to s tou vdovou dopadlo? Onen nelidský katolický farář jí připravil i o tu pastoušku. Přinutil paní, silně věřící, pod pohrůžkou ohně pekelného, že mu pastoušku, tedy malou chaloupku, kterou měla ještě z lepších dob, nechala přepsat. Stala se majetkem katolického kostela. Tak takto získávala katolická církev majetky? Nátlakem, vyhrožováním, útiskem? Snaha o vydání ohromného majetku církvi není ničím jiným nežli ohromnou zlodějnou prolamující dekrety prezidenta Beneše. Zlodějnou, kterou chtějí vlastizrádci v TOP 09 a ODS a především exministr Kalousek okrást národ, tudíž stát, o to poslední, co ještě má,“ upozornil pravoslavný farář.
Vlastizrádci nebo spasitelé?
„Všichni poslanci, kteří pro ukradení majetku státu a nacpání ho do nenasytného chřtánu církve zvedli ruku, by měli být postaveni před soud pro vlastizradu. Nenechme si touhle zlodějskou bandou rozkrást i ten zbytek, který nám ještě, po třiadvaceti letech tunelování a rozkrádání, zbyl. Křičme, protestujme, demonstrujme, jenom se, proboha, nechovejme jako tupé stádo ovcí,“ doplnil.
Pohled z druhé strany
V této souvislosti se ParlamentniListy.cz obrátily k vyjádření Arcibiskupství pražského. Jan Neužil z odboru vnějších vztahů k tomu uvádí: „Církev svůj postoj k nacismu zcela jednoznačně formulovala v roce 1937 encyklikou papeže Pia XI. Mit brennender Sorge . Samozřejmě mohlo dojít k jednotlivým selháním, není nám však znám případ, kdy by český (nikoliv sudetský Němec) kněz otevřeně kolaboroval s nacismem, naopak mnoho kněží za svůj odmítavý postoj vůči nacismu zaplatilo svým životem v koncentračním táboře. V této souvislosti bychom rádi upozornili, že po internetu koluje velké množství fotografií hajlujících kněží, většina z nich ale pochází z doby před rokem 1937 a z území mimo české země. Majetek není v rámci tzv. církevních restitucí navracen církvi, ale jednotlivým farnostem, diecézím a řeholním kongregacím a řádům. Církev v současnosti nacismus, holocaust a další 'problémy' z II. světové války jednoznačně odmítá (jako je odmítala i v průběhu II. světové války).“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Václav Fiala