Dopravní podnik použil jednací řízení bez uveřejnění. Pro tuto formu, kterou zákon o veřejných zakázkách umožňuje jen v ojedinělých případech, ale nebyly podle ÚOHS splněny podmínky.
Dopravní podnik se hájil tím, že řídicí systémy jsou duševním vlastnictvím společnosti Xanthus a.s., a z těchto důvodů nebylo možné zadat zakázku jiné firmě.
DPHMP ale antimonopolnímu úřadu nepředložil licenční smlouvy, které by prokazovaly existenci autorských práv společnosti Xanthus k řídicím systémům. Neprokázal také, že by zakázku nemohla udělat jiná firma.
"Postup zadavatele mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky," dodal Rafaj. Podle něj nelze vyloučit, že v případě správného postupu mohl dopravní podnik obdržet nabídky od většího počtu dodavatelů. Nabídky by pak mohly být i výhodnější.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jno, čtk