Přijel Babiš, přijel Okamura! Víme, na co kašlal Nečas, knížeti to prý selhalo a ti dva na to sázejí

10.12.2013 16:43 | Zprávy

POLITOLOGOVÉ Měsíc a půl po volbách nepolevují zástupci hnutí ANO v kampani a neustále vyrážejí do regionů či komunikují na sociálních sítích, aby své sympatizanty udrželi stále ve varu. Liší se tak od zavedených stran, jimž kritici vyčítali, že je voliči zajímají pouze jednou za čtyři roky. Ve prospěch Babiše a spol. hovoří nejen finanční možnosti, ale i neokoukanost nového politického subjektu.

Přijel Babiš, přijel Okamura! Víme, na co kašlal Nečas, knížeti to prý selhalo a ti dva na to sázejí
Foto: Daniela Černá
Popisek: Andrej Babiš při besedě s občany v ostravském Domu kultury

S něčím u nás nevídaným se půldruhého měsíce po volbách setkáváme u hnutí ANO, jemuž chyběla necelá dvě procenta k tomu, aby v konkurenci zavedených stran dostalo nejvyšší počet hlasů. Jeho zástupci nadále vyrážejí do regionů, komunikují na sociálních sítích i přicházejí s novými billboardy. Marketingoví odborníci i mediální poradci hnutí ANO to vysvětlují tím, že politická strana je značka, která stojí spoustu peněz, a tak je třeba kampaň vést dál, aby lidé zůstávali ve varu.

Podle politologa Lukáše Jelínka se kampaň vedená po celé volební období stává trendem. „Ve Spojených státech to takhle funguje celkem běžně a i v západní Evropě už na tuto zvyklost začíná přistupovat řada stran. To, že se na to u nás soustředí pan Babiš jako představitel nového hnutí, souvisí s tím, že jde o klasickou volební stranu, která není opřena o nějakou silnou osvědčenou základnu a silné regionální organizace,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Lukáš Jelínek z Masarykovy demokratické akademie.

Podezření, zda hnutí ANO nepomýšlí na zkrácení stávajícího mandátu

Andrej Babiš a jeho spolupracovníci však trvalou volební kampaň budou muset vzít za jiný konec, než to udělali od voleb. „Podstatou té permanentní kampaně není to, že budou voličům pořád jen slibovat a opakovat to, co jim říkali před volbami, ani to, že se jich budou ptát, jak mají postupovat. Tou je, aby politici vysvětlovali své kroky, proč a v čem ustoupili, proč přijali ten který koaliční kompromis a jakým směrem se vyvíjí jejich názor na jednotlivé segmenty společnosti, politiky a ekonomiky,“ vysvětluje Lukáš Jelínek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jiří Hroník

Martin Exner byl položen dotaz

Zase to EURO

Žijete vůbec v realitě? Nemyslíte, že je teď přijetí Eura tak důležité? Důležitější než třeba to, jak špatně si vede naše ekonomika a jak mizerné jsou u nás mzdy? Že řada lidí žije od výplaty k výplatě a nemá šanci si něco našetřit? Jestli vám tak vadí poplatky bankách, když platíte v cizině kartou,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kdo nesmrdí, není Čech, poučí děti neziskovky. Klimatická instruktáž pro učitele a milionové dotace

20:37 Kdo nesmrdí, není Čech, poučí děti neziskovky. Klimatická instruktáž pro učitele a milionové dotace

Vzdělávání dětí a studentů v oblasti klimatu stále častěji začíná zaujímat místo ve výuce na školách…