Jaroslav Miko, řidič kamionu, ví své o životě ve Velké Británii i v Kanadě. Na Česku se mu líbí, že se tu člověk může svobodně vykoupat v rybníce nebo si večer udělat táborák. Česká společnost však podle něj má i své stinné stránky.
„Když si na tu Kanadu vzpomenu, vzpomenu si na to multikulturní prostředí, když si vzpomenu na to, jak mi moje žena po měsíci řekla, že se necítí méněcenná. To jdou siný věci. Ta česká společnost prostě není rovná, kdežto v tý Kanadě, tam jste cítil, že ta společnost dává rovné podmínky všem,“ popisoval některé rozdíly Miko v rozhovoru pro server Aktuálně.cz.
„Rapidně se to zhoršilo teďka v souvislosti s migrační krizí, to je úplně samozřejmý, lidi dostali strach. A ten strach plodí nejen násilí, ale i politiky, kteří toho strachu využívají. Dneska jsme v situaci, kdy pan místopředseda Parlamentu, předseda SPD (Tomio Okamura) dokáže veřejnosti říct, že Romové představují bezpečnostní riziko, což se dá přeložit tak, že útočme na Romy, útočme na naše minority, neboť oni nás ohrožují,“ kroutil hlavou Miko. V každé civilizované společnosti by politik takto hovořící v politice skončil, ale v Česku se to přejde mlčením. Pak se prý nesmíme divit, že společnost hrubne, což se ukazuje i na kauze 50 syrských válečných sirotků.
Pan Miko měl jako zástupce iniciativy „Češi pomáhají“ možnost mluvit jak se samotným premiérem Andrejem Babišem (ANO), tak s jeho voliči. Díky tomu je přesvědčen, že většina Čechů nemá nic proti přijetí 50 válečných sirotků do Česka.
„Mluvím s jeho voliči a vím, že jsou jasně proti ekonomické migraci, proti nekontrolované migraci, čemuž naprosto rozumím. A také jim říkám, že jejich strach chápu, to je potřeba vysvětlovat, ne je zesměšňovat. Ale téma bezprizorných dětí, matek s dětmi, to už je pak něco jiného. Tam, když jim vysvětluju, v jaké jsou situaci, oč jde, tak nakonec řeknou: ‚To je fakt, ty děti bychom měli přijmout, vždyť co.‘ Jezdím kamionem po republice, zavedu na to v restauraci řeč s úplně cizími lidmi a v drtivé většině to dopadne: ‚OK, ty děti, to bychom mohli udělat‘,“ prozradil Pan Miko.
I v České republice žije syrská komunita a v té se narodí víc než padesát dětí ročně. Tyto děti nepředstavují pro společnost žádnou hrozbu, a když nepředstavují hrozbu oni, nemáme důvod si myslet, že bychom neuhlídali 50 syrských dětí navíc.
„A premiérovi by to podle mě opravdu mohlo politicky posloužit doma i v rámci Evropské unie. Neumím si představit, že lidi budou pískat na člověka, který zachrání dětské životy. Nevidím vlastně žádná negativa. Myslíte si, že by na Václavák kvůli padesáti dětem přišlo padesát tisíc demonstrantů, že je tady nechtějí? To by se nestalo,“ myslí si pan Miko.
Na kauze syrských sirotků se podle něj ukáže, jaká je česká společnost. Buď sirotkům pomůžeme, projevíme se jako lidé, nebo odmítneme pomoct a spadneme tak na pomyslné morální dno.
Už dnes to prý není nijak snadné. Jeho devítiletému synovi prý lidé nadávají do čmoudů a manželka těžko hledá práci, protože není bílá. A v předvolebních kampaních se dnes objevují hesla, že „na havěť někdy nestačí čistící prostředky“. Miko nechápe, jak silné varovné signály by lidé ještě potřebovali, aby projevy nenávisti zastavili.
„Hlavně mě napadá, proč si naše společnost neuvědomuje, že tohle už míří proti nám všem, že to sice začne Romy, mnozí budou tleskat, že se konečně něco dělá ‚s cikánama, s těma parazitama‘. Ale pak to budou třeba homosexuálové, pak tělesně postižení a pak to dožene všechny. To všechno jsme už přece viděli,“ varoval řidič kamionu.
Inicativa „Česko pomáhá“ dnes podle něj čítá asi čtyři tisíce lidí a ti jsou ochotni se o sirotky starat nebo jim poskytnout jinou formu pomoci. Pokud budou tito lidé umlčování, extremisté to pochopí tak, že mají v Česku zelenou a ještě přitvrdí. Znovu by se tak ukázalo, že Česká společnost je nemocná. To prý potvrzují už slova hradního mluvčího Jiřího Ovčáčka, který občany, kteří chtějí syrským sirotkům pomoct, obvinil, že téma zneužívají a označil je za „morální zrůdy“. Panu Mikovi to přijde naprosto neuvěřitelné.
„Ale nikdo se tím v podstatě nezaobírá, pár politiků k tomu napíše komentář, pár politiků se vyjádří, že to je nepřijatelné, ale to je všechno, jede se dál,“ zlobil se pan Miko.
Právník Tomáš Tyl, kandidát uskupení Brno+ v komunálních volbách, na sociální síti facebook tvrdí, že pan Miko se vyjadřuje tak, jak se vyjadřuje, protože není schopen sžít se s většinovou společností. Místo toho se ji snaží změnit. K romskému obrazu. Místo toho, aby lidi ze své komunity přesvědčoval, že nemají zneužívat dávky, tvrdí, že jeho žena se necítila v Česku dobře, zatímco v Kanadě se dobře cítila.
„A to je to nejkrásnější – Kanada, oh, Kanada, země zaslíbená... No a proč prcháte? Aha, nikdo Vás neutlačuje, tak hajdy domů! Šmitec, vyřízeno. Přejeli do Anglie (jasně a jsem si jist, že celou tu dobu, co cestovali, tak jim ČSSZ nebo Úřad práce nevyplatil ani korunu, že?!), ale vlastně... – no, nakonec jsou tady, v ČR, v nejhorší zemi pod Sluncem, kde by od Čecha sirotek jitrnici nevzal,“ napsal k tomu Tyl.
Odmítl také Mikovu tezi o tom, že na jeho devítiletého syna pokřikují, že je černej. Na Tyla prý zase křičeli, že je ušatej. Podle právníka jsou to výkřiky stojící na stejné úrovni. Pokud se Romové začlení do majoritní společnosti, bude podle něj všechno v pořádku. „Žijte jako normální majorita tohoto národa a nepokoušejte se to změnit, protože na etnickou změnu jsme HODNĚ citliví! ‚Jsme Češi! Nikdy se nevzdáme, slyšíte? Nikdy!‘ To byla poslední slova parašutistů, která zazněla z krypty pravoslavného chrámu sv. Cyrila a Metoděje v Praze roku 1942 a to z nás ani skrze Hate Free nevytlučete,“ pokračoval Tyl.
A pokud se Miko pokusí změnit českou společost, dopadne to podle Tyla stejně jako v německé Saské Kamenici (Chemnitz).
Tomáš Tyl na sociální síti Facebook doslova napsal:
Kdybyste chtěli vědět, proč pan Miko píše takové věty, jako "Sirotky dovezeme... jsem toho plnej", je to normální komplex neschopnosti sžít se majoritní společností a proto ji mění k obrazu svému. Romskému.
Místo toho, aby pan Miko šel k lidem, kteří tady v ČR vykrádají sociální systém 100+1 způsoby a vysvětlil jim, že majoritní společnost je nepřijme, dokud se chovají tak, jak se chovají (a zná to každý, kdo si bez levičáckých klapek na očích projde tzv. vyloučené lokality. Jak chcete čistit Předlice, když současně na bagristu z oken padají čerstvá lejna?!) a že není normální, aby si po narození dítěte vzala toto dítě do péče babička - ne, že by nemělo matku, nebo snad otce, ale protože za to dostanou další pěstounské přídavky... Ne, místo toho pan Miko, který má normální práci a měl by se jí věnovat, aby ostatním ze své komunity ukázal, že to jde, sděluje do novin: "Po měsíci v Kanadě moje žena po měsíci řekla, že se konečně necítí méněcenná, zatímco tady stále ví, jak se na ni okolí dívá skrze prsty. Tam to tak neměla, cítila se tam zcela svobodná. Ale z Kanady jsme pak odjeli, když byla z politických důvodů zavedena víza, a po krátkém pobytu v Anglii jsme se vrátili do Čech."
A to je to nejkrásnější - Kanada, oh, Kanada, země zaslíbená... No a proč prcháte? Aha, nikdo Vás neutlačuje, tak hajdy domů! Šmitec, vyřízeno. Přejeli do Anglie (jasně a jsem si jist, že celou tu dobu, co cestovali, tak jim ČSSZ nebo Úřad práce nevyplatil ani korunu, že?!), ale vlastně... - no, nakonec jsou tady, v ČR, v nejhorší zemi pod Sluncem, kde by od Čecha sirotek jitrnici nevzal.
"Syn hraje fotbal a slyší, když rodiče říkají: "hele, támhleten černej"." - jasně. Já když 3x v životě hrál fotbal, tak na mě řvali "Hele, támhleten ušatej" nebo "Hele, támhleten gramlavej". Asi rasismus... ??
Miko, jeden je černej, druhej je bílej - a co jako? Tak nás snad Bůh stvořil, máš s tím problém? Kdo je tady rasista?! Však si vzpomeň, jak nám nadáváte?!
Doporučení:
1/ žijte jako normální majorita tohoto národa a nepokoušejte se to změnit, protože na etnickou změnu jsme HODNĚ citliví! "Jsme Češi! Nikdy se nevzdáme, slyšíte? Nikdy!" To byla poslední slova parašutistů, která zazněla z krypty pravoslavného chrámu sv. Cyrila a Metoděje v Praze roku 1942 a to z nás ani skrze Hate Free nevtlučete.
S poctivým Romem, co chodí do práce atd. jsem nikdy neměl žádný problém. Dost problémů jsem měl s těmi ostatními, co si myslí, že je naší POVINNOSTÍ o ně pečovat.
2/ pokud tady z toho chceš udělat Karáčí, které je Vaší mentalitě mnohem bližší, zkus to - dopadne to špatně, viz Kandel, Offenburg, Chemnitz a bude hůř. Když do ČR importuješ Sýrii, nebude z toho multikulturní ČR, ale druhá Sýrie - násilí, válka. Křivda se v islámu neodpouští, je to otázka cti. Zejména fakt, že sem chceš importovat islámskou mentalitu, kdy ten kulturní okruh je tak odlišný, že se pak ani vy Romové nebudete stačit divit - to bude ekrazit.
Sami Romové se Tě pak přijdou zeptat, co jsi to tady s tou zemí udělal...?! Ale - to bude za dlouho. Za dlouho, které tak mohutně přibližuješ...
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp