Kožené sedačky, špína, nesmyslné stání v polích, drahé jízdné a vůbec žádný servis. Tak vypadaly jízdy rychlíky Českých drah. A vypadají tak dodnes - ovšem s výjimkou trasy Praha-Ostrava, na níž vyjely žluté vlaky RegioJet. Ty totiž zahrnuly cestující stejným standardem, jaký znají ze žlutých autobusů Student Agency, jíž je RegioJet dceřinnou společností. Příjemné stevardky, balená voda, káva a čaj, wi-fi připojení (+ zásuvky na elektřinu).
Dráhy, ač oficiálně popírají, že by změnami reagovaly na nástup RegioJetu, na stejné trati výrazně zlevnily, nasadily novější vlaky a dokonce nabízejí ke každé jízdence nealkoholický nápoj zdarma. Naposledy navíc zjistily, že se nemusí půl hodiny někde jen tak stát.
Jak uvádějí Hospodářské noviny, vlaky na střední a východní Slovensko totiž od nepaměti půl hodiny stály v Bohumíně. Jančura si ale řekl, že RegioJet bude zajíždět až do Žiliny a v Bohumíně stát nebude. Náhle i České dráhy zjistily, že se tam stát nemusí.
České dráhy už kvůli RegioJetu přišly o desítky milionů
RegioJet si udržuje obsazenost spojů mezi 80 až 90 procenty a to činí tržby kolem 12 milionů korun, o které logicky přicházejí ČD. Jančura přitom nasadil jen tři vlaky po čtyřech vagonech, tedy dohromady kapacitu, jakou má jediný vlak Eurocity. Spustil ale lavinu, České dráhy se ve zlepšeních a výhodách (pouze na této trati) mohou přetrhnout.
Největší přínos vstupu RegioJet na koleje dosud okupované Českými dráhami ovšem vidí cestující na výrazném zlepšení služeb. Bohužel jen cestující na trase Praha-Ostrava, potažmo Žilina. "Je otázka, jestli je rolí ČD zajišťovat dopravní obslužnost, nebo exhibovat na jedné trati," podotkl k tomu podle HN mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Čtěte:
Začněte uklízet a starat se o klienty, nařídily ČD. Vyjíždí RegioJet
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: par