„K odvolání ředitele dnes nedošlo. Dozorčí rada bude nadále jednat o budoucnosti firmy s vlastníkem, tedy městem. Do dalšího jednání dozorčí rady očekávám standardní fungování podniku včetně jeho ředitele,“ řekl Dolínek. Valnou hromadu DPP tvoří jedenáctičlenná rada hlavního města.
O výměnu ředitele DPP prý usiluje Babiš
Krnáčová minulý týden v rozhovoru s ČTK obvinila Ďuriše z manažerských chyb. Podle neoficiálních informací ale o výměnu ředitele podniku usiluje šéf ANO Andrej Babiš. Server neovlivní.cz ve čtvrtek uvedl, že Babiš kvůli výměně ředitele v úterý apeloval na členy zastupitelského klubu pražské ANO.
Dnes Babiš nad dotaz ČTK označil tyto informace za spekulace. „Nebudu komentovat každou spekulaci,“ uvedl v SMS. „DPP je z hlediska jeho nedávné historie jeden ze symbolů korupce na pražském magistrátu,“ uvedl předseda ANO. „Jestli podnik hospodaří hospodárně a transparentně, je zodpovědnost vedení podniku a dozorčí rady,“ poznamenal Babiš.
Kasu dopravního podniku zatížilo prodloužení metra a zlevnění ročních kuponů
Rozpočet DPP oproti loňsku zatížilo například zprovoznění prodlouženého úseku metra A z Dejvic do Motola a rovněž rozhodnutí města zlevnit o zhruba 1000 korun roční kupony, což přinese DPP ztrátu v řádu stamilionů.
S případným odvoláním Ďuriše nesouhlasí odboráři
Ďuriš, který bude příští týden ve funkci dva roky, pochybení už v uplynulých dnech odmítl. Dolínek, který dnešní jednání rady svolal, tvrdí, že nejlepším řešením by bylo vypsat otevřené výběrové řízení. V něm by Ďuriš pozici mohl obhajovat, ten se ale do případného tendru odmítá hlásit.
Proti případnému odvolání Ďuriše se postavili někteří odboráři. Podle jejich vyjádření je Ďuriš nejkvalitnějším ředitelem, kterého podnik od smrti někdejšího šéfa Milana Houfka v roce 2005 měl. Odboráři dokonce pohrozili městu stávkou.
Dopravní podnik, který zaměstnává přes 10 000 lidí, ekonomicky tíží řada smluv z minulosti. Potýká se mimo jiné s kontraktem na dodávku tramvají za zhruba 19 miliard korun. Po nedávno dostavěném prodloužení metra A, které provázely potíže, jej čeká stavba nové linky metra D. Náklady budou kolem 50 miliard korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam, čtk