Nová evropské směrnice naloží na bedra firem novou povinnost. Pokud pracují s citlivými daty zákazníků, budou od května roku 2018 nuceny je důkladněji chránit. Evropská unie se prosazením této směrnice snaží chránit spotřebitele. Komisařkou pro ochranu spotřebitele je Češka Věra Jourová.
Nové nařízení nutí banky, ale i jiné firmy, aby lépe chránily citlivá data, aby nebylo tak snadné se k nim dostat a využít jich k reklamním kampaním či pro další obchodní účely. Banky bude důkladnější ochrana dat klientů stát až desítky milionů korun, malé a střední firmy budou muset investovat v řádu tisíců. Přizpůsobit se ale budou muset třeba i lékaři, kteří napříště nebudou moci posílat informace o zdravotním stavu svých pacientů e-mailem.
„Nově nebude moci být praxe spočívající v tom, že souhlas se zpracováním osobních údajů by byl uveden například v obchodních podmínkách. Nově já se rozhodnu, zdali ten souhlas na té smlouvě udělím, či nikoli. A když ho neudělím, tak tu službu stejně dostanu,“ říká Jiří Žůrek z Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Na pozoru se ale budou muset mít i drobní živnostníci, kteří mají databázi klientů. I k nim může brzy přijít kontrola a pátrat po tom, zda citlivá data dostatečně chrání proti zneužití.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp