Kampaň SPD pokračuje. Po obrázcích generovaných AI tentokrát hnutí přichází s komiksem a pexesem. V komiksu Zatočíme s Drahotou se popisuje zrození Petra Drahoty, jehož vizáž nenechává v podstatě nikoho na pochybách, že se jedná o narážku na premiéra Petra Fialu. „Ze špíny korupce a závisti se zrodil Petr Drahota. Už od narození chtěl lidem jenom zdražovat a škodit. Vetřel se mezi dobrosrdečný lid, sliboval slušnost, spravedlnost a bohatství pro všechny. Lidé uvěřili jeho slibům, ale Drahota je napálil. Zavedl obří daně, cenzuru, drahotu a hnal lidi do války,“ popisuje komiks.
„Z nespokojenosti oklamaných se zrodil Honza Espéda, který se rozhodl Drahotově řádění učinit přítrž. Snížil daně, zajstil levné energie, dostupné léky a kvalitní domácí potraviny. Hospody otevřely, ekonomika ožila, lidé se radovali! Zatočil s vládní šmelinou, šlápl na krk cizáckým korporátům. Stát i občané měli více peněz a měli se zase dobře,“ popisuje dále hnutí v krátkém příběhu.
Komiks Zatočíme s Drahotou! od SPD
Kromě komiksu ale SPD vydává i pexeso, s kartami typu Zatočíme s Drahotou nebo Osedláme Drahotu či Přiškrtíme Drahotu. Obrázky jsou velmi doslovné.
Pexeso SPD
Pexeso je dle vyjádření součástí hry Zatočíme s Drahotou, ve které mohou účastníci vyhrát iPhone 15 Pro. Kdo ho chce vyhrát, musí se natočit nebo vyfotit, jak hraje s přáteli či rodinou pexeso SPD a poslat na e-mailovou adresu. Pexeso jde dle tvrzení SPD v desetitisícových nákladech do stánků hnutí.
Již minulé obrázky z dílny SPD zaujaly. Černoch s nožem, tedy plakát zaměřený proti migraci, dokonce přiměl Jiřího Pospíšila z TOP 09 podat trestní oznámení.
Zaujala také zombie, která hlasuje pro vládu pětikoalice, tedy vymezení se proti korespondenční volbě.
K těmto obrázkům a ke kampani SPD se pro ParlamentníListy.cz vyjádřil komentátor Petr Holec. Konstatoval, že cílem jakékoliv reklamní kampaně je upoutat pozornost na produkt, v případě politické kampaně na politickou stranu či hnutí. To se dle jeho názoru u této kampaně podařilo. Tomuto účelu koneckonců posloužil i „přetažený“ styl kampaně, protože se díky němu o SPD mluví a lidé vidí, jaká jsou volební témata hnutí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.