Tady je Praha, ne Brusel! Macinka na ČT převálcoval zeleného a pirátku

07.04.2023 7:45 | Ze sítí

Včerejší Události a komentáře nabídly v České televizi nejen praktický pokus o jízdu Prahou s maximální rychlostí 50 km/hod, jak to předepisuje současný zákon, tak verzi s rychlostí 30 km/hod, jak o ni usilují aktivisté svými protesty. Nejen o tomto experimentu pak debatovali ve studiu pražští politici. Zazněla slova jako extremismus, brutální zneužití práva a naznačeno bylo i spojení s islámskými bojůvkami.

Tady je Praha, ne Brusel! Macinka na ČT převálcoval zeleného a pirátku
Foto: Repro ČT
Popisek: Předseda Motoristů sobě Petr Macinka

Nejprve si připomeňme, kdo z politiků ve studiu ČT včera večer zasedl. Šlo o pražskou zastupitelku Evu Tylovou (Piráti), pražského poslance Marka Bendu (ODS), Petra Macinku, předsedu strany Motoristé sobě a Matěje Michala Žaloudka, člena Strany zelených a iniciativy Třicet sobě.

Moderátorka na úvod uvedla, že snížení rychlosti na 30 km/hod je trendem v evropských metropolích a jezdí se tak třeba v Paříži, Bruselu, Helsinkách nebo Stockholmu.

„My nejsme Brusel, ani Berlín, my jsme Praha,“ začal své vystoupení Petr Macinka, odpůrce zavedení 30km rychlosti v naší metropoli s tím, že doufá, že jde ještě o spor a že už to není rozhodnuté.

Tlaky na omezení stávající povolené rychlosti označil za vnucování životního stylu malé skupinky ostatním občanům.

„Souhlasím s ostatními, že aut je v Praze mnoho,“ uvedl dál Macinka a dodal, že řešení vidí ve zprůjezdnění Prahy a ne v jejím zaplevelováním dalšími překážkami.

„Je to neekologické a v podstatě je to hloupost,“ zakončil předseda motoristů svůj úvodní výstup.

Na něj reagoval zastánce zcela opačného názoru Matěj Michal Žaloudek.

„Třicítka přináší razantní úbytek dopravních nehod a napomáhá tomu, aby mohli lidé volit alternativní dopravní prostředky, které jsou jim nejbližší. Spousta lidí se bojí, tam kde je padesátka, jet na kole, nebo se bojí o své děti,“ naznačil člen Zelených, že by třicítka vedla k většímu používání jízdních kol, nebo k pěšímu přesunu v pražské dopravě.

„Jsou města pro lidi, nebo pro auta,“ zeptala se následně moderátorka poslance Marka Bendy.

„Města jsou pro lidi, ale ti jezdí auty,“ odpověděl Benda a dodal, že v Praze, na rozdíl od zmíněných evropských metropolí, vede dálnice centrem města a nedá se tedy v tomto ohledu s nimi srovnávat.

Akce na podporu zavedení třicetikilometrové rychlosti pokládá poslanec za nátlakové s tím, že je organizuje úzká skupina lidí, která nemá zastoupení ani na magistrátu.

Naproti tomu se Eva Tylová vyjádřila v tom smyslu, že je dobře, že začíná podobná debata a že zavedení třicítky má pozitivní vliv na životní prostředí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: MaA

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

...., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré Diskusedaxmax206 , 07.04.2023 9:10:48
Tu Prahu okamžitě oplotit ať se to stádo blbců nerozleze po ČR.

|  20 |  0

Další články z rubriky

„Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

18:15 „Snaží se dostat stát do kritické situace a odložit volby.“ Schneider varuje. To tu ještě nebylo

Server ParlamentníListy.cz přináší další ze série rozhovorů se zajímavými hosty. Tentokrát pozvání r…