Fiala před pár dny zboural internet svým videem, na kterém nakupoval v Německu a v Česku, aby porovnal ceny a kvalitu potravin. Zavítal do německého Waldsassenu, kde udělal malý kontrolní nákup. Nakoupil běžné potraviny, mléko, máslo, chléb – ale i Nutellu, čokoládu a kečup. „První nákup mám za sebou. Nakoupil jsem devět takových běžných věcí. Ten nákup vyšel na necelých 20 eur, to znamená, že to bude kolem pěti set korun,“ zkonstatoval premiér a vydal se do Česka, nakoupil stejný nákup v chebském supermarketu.
„Mám tady stejných devět druhů potravin, ale ten nákup v České republice je o více než 60 korun dražší, než byl totožný nákup v Německu. Prakticky totožné výrobky od stejných producentů a od stejných výrobců jsou v České republice prostě dražší, ale navíc se zdá, že v Německu mají větší balení,“ dodal premiér s tím, že s výsledky nákupu se obrátí na výrobce, zejména mezinárodní firmy, a bude po nich chtít vysvětlení.
Vážení přátelé,
— Petr Fiala (@P_Fiala) November 5, 2023
dnes k vám přicházím se speciálním dílem Otázek & odpovědí. Tentokrát budeme mluvit o cenách potravin. A podíváme se i za hranice. pic.twitter.com/PL0ZgaaaDb
Za zmíněné video Fiala čelí posměchu a kritice, a to jak z řad opozice i vlastních voličů, tak i z řad politologů a politických komentátorů. Jeho výlet do Německa se prostě nepovedl. Komentátor Petr Kolář upozornil, že Fiala není vhodným typem pro politické působení na sociálních sítích. „Kdyby chtěl jeho tým natočit video, jak opéká buřty někde v přírodě, měl by u toho na sobě oblek a kravatu,“ glosoval komentátor ve vysílání CNN Prima News.
Fialům PR tým si je vědom, že politické body se dnes získávají na sociálních sítích, a tak se snaží premiéra trochu polidštit a změnit jeho strnulou image. „Proti takovému marketingovému vedení politiky vystupoval a tvářil se, že se nejedná o jeho šálek čaje. Nedávno mě ale pobavil příspěvek na jeho Instagramu, kde byla umístěna fotka s jeho kocourem. Každý by si spíš měl na poli internetu hledat, co mu osobnostně sedne,“ poradil Kolář s tím, že videem se baví nejen v Česku, ale dokonce i v Německu.
„Vidělo to sice velké množství lidí, ale víceméně všichni se tomu vysmívají. Problém je v tom, že Fiala působí neautenticky a koženě. Navíc si z něj utahují i v německých médiích. Teď bude mít přezdívku Profesor Nutella... Nutellu možná měli v hlavě členové jeho týmu, kteří něco takového vymysleli. A poté, co to odvysílali a viděli ty reakce, tak ji možná mají v trenkách “ shrnul Kolář.
Podle odborníka na politický marketing Petrose Michopulose se Fiala aspoň pokusil získat body způsobem, jakým to už léta dělá Andrej Babiš. „Napodobil tím Andreje Babiše, přičemž tato rovina mu vůbec nesedí. Premiér je zcela jiný typ politika, který se odlišně prezentuje, a nyní přijde s takovým kouskem. Kdyby se jeho tým zamyslel a celou věc by pojal kreativněji, mohl být výsledek mnohem lepší,“ uvedl Michopulos.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.