A naslouchání je podle politologa přesně vlastnost, kterou vláda Petra Fialy není ochotna dělat. „Ono to tak vypadá, že vláda marketéry skoro ani nemá, protože rozhodně způsob komunikace je něco, co tu do značné míry brzdí, na to vláda dnes rezignuje nebo to ignoruje,“ říká Hloušek, vedoucí Mezinárodního politologického ústavu Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.
„Chápu, že v koalici jsou strany, které se dlouhodobě neprofilovaly jako marketingové strany a které zdůrazňovaly zájmy, ideje a politickou zkušenost. Ale upřímně řečeno, pokud bychom marketing smrskli jen na umění komunikovat a vysvětlovat ty své kroky, tak tady vláda má významné deficity,“ pokračuje Hloušek v pořadu Osobnost Plus.
Rozhodně by podle něj měla vláda lépe lidem komunikovat penzijní reformu, problematiku státního rozpočtu a jeho deficitu, inflaci a další. „Jsou to všechno věci pro komunikaci složité, právě proto se musejí vysvětlovat profesionálně,“ dodává.
V budoucnu by se jinak nemusela vládě tato špatná komunikace vyplatit. „Kdy před parlamentními volbami byla situace podobná dnešku – nejistota v celé řadě problémů a kritických míst a vláda by i v předvolební fázi podceňovala komunikaci, tak se jim to může dost šeredně nevyplatit. Asi to nepovažují za tak důležité, trochu to ignorují, možná tomu úplně nerozumějí,“ přemítá Hloušek, podle kterého by se kabinet měl v takovém případě spojit s někým, kdo tomu rozumí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab