„Když poprvé ohlásil svoji kandidaturu a vykládal o ‚mexických znásilňovačích‘, v novinách se objevovaly titulky, že na prezidenta kandiduje ‚klaun‘. Jenže ukázalo se, že ten klaun má větší cit pro to, co si žádá řadový člen Republikánské strany či její volič a porazil armády profesionálních čtenářů voličských nálad. Vůbec poprvé v historii zvítězil člověk, který nemá žádné zábrany a pro své oponenty vymýšlí nevybíravé přezdívky. ‚Malý Marco‘ pro Rubia, ‚lhář Ted‘ pro Cruze, ‚slabá energie‘ pro Jeba Bushe apod. Poslední novinkou je osočení kandidáta Cruze z toho, že jeho otec byl zapleten v atentátu na Kennedyho, což si Trump zřejmě úplně vymyslel,“ píše Macháček v komentáři pro Lidové noviny patřící taktéž Andreji Babišovi (ANO).
Proč to voličům nevadí? Podle autora proto, že je na Trumpovi vidět, že je svůj a kampaň si opravdu užívá. Jeho protikandidáti působí křečovitě, takže Macháček dává Hillary Clintonové radu ve stylu Jana Krause. „Paní Clintonová, uvolněte se, prosím.“
Může se ještě stát, že republikánský sněm se Trumpovi postaví a nepodpoří ho v boji o Bílý dům. Analytik se však domnívá, že by ani to Trumpovi nevadilo. Odpor zavedených médií mu v dosavadní kampani ve skutečnosti pomohl a může mu pomoci i odpor tradičních republikánů. Minimálně v tom, že se stal známějším podnikatelem, notně vzrostla hodnota jeho značky, a to mu pomůže jako podnikateli.
Stojí za pozornost, že tradiční republikánští sponzoři hrají spíše proti Trumpovi, protože investovali takřka miliardu dolarů do antikampaně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp