Podle Moravce dnešní novináři zapomínají na to, že hlavními atributy objektivity je fakticita a relevance: „Na to jsme v dnešní době úplně zapomněli, protože jsme objektivu zúžili na pseudovyváženost, kdy máme být jen mechanickými měřiči času a nemáme kontrolovat fakta a dokonce i jejich relevanci,“ říká.
„To, co mě trápí, je neschopnost té kvalitní žurnalistiky dívat se na systémové prvky a pojmenovávat je. Jsou okamžiky, kdy si sám na sobě vyzkouším, že když si dovolím upozornit na podobnost byznysovu okolo Petra Pavla a Miloše Zemana, tak vnímám rozdílnost pohledů na tyhle prvky,“ pozastavuje se Moravec.
Propojování žurnalistiky s politikou vysledoval i u Andreje Babiše. „S oblibou studentům říkám, že on posunul trend, který byl v médiích přítomný už v 90. letech. To znamená propojení politiky a žurnalistiky. Václav Klaus, Denní telegraf a banka IPB, vždyť na Babiše bylo zaděláno už tehdy,“ dodává Moravec.
„Vezměme si propojení lidí kolem Petra Pavla s Deníkem N a pojďme se bavit o odstupu a kritičnosti Deníku N ve fázi té kampaně a ve zkoumání byznysového okolí všech prezidentských kandidátů,“ pozastavuje se Moravec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab