Česká zpráva sociálního zabezpečení podle Maláčové pracuje na plné obrátky sedm dní v týdnu a snaží se občanům postiženým koronavirovou krizí pomoct. Občas ale trvá, než se pomoc k lidem dostane. Třeba jen proto, že se žadatelé bojí zvednout telefon. A pak mohou marně čekat na ošetřovné. Podle ministryně jde za březen o pár stovek lidí.
„Setkáváme se s tím, že je velký problém se žadatelům dovolat. Často to souvisí s tím, že naše linky začínají trojčíslím 950, takže lidé si myslí, že jde o placené linky, které jsou velmi drahé, a proto nám telefony neberou. Naše linky jsou ale bezplatné. Takže když se jim poněkolikáté nedovoláme, posíláme e-mail. Když jej nemají, dopis, a to je pak na dlouho, třeba na dva týdny, než přijde reakce,“ upozornila Maláčová.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: mp