Zaplatili jízdenku, dostali pokutu. Lidé běsní po „arogantní reakci“ dopraváků

30.01.2024 17:05 | Monitoring

Dopravní podnik hl. m. Prahy čelí zlobě cestujících kvůli pokutování za neplatný lístek, který ale již byl zakoupen v mobilní aplikaci. Lístek se totiž načítá několik minut a v této době by cestující podle dopravního podniku neměli vstupovat do prostoru nástupiště nebo do soupravy. Lidé to považují za šikanu, protože revizoři nemilosrdně pokutují i několik vteřin před začátkem platnosti jízdenky.

Zaplatili jízdenku, dostali pokutu. Lidé běsní po „arogantní reakci“ dopraváků
Foto: Hans Štembera
Popisek: Metro, ilustrační foto

Množství lidí si stěžuje, že při nákupu jízdenky v aplikaci v mobilu trvá několik minut, než začne jízdenka platit – a přesto, že je jízdenka očividně zakoupená a odpočítává se začátek její platnosti, revizoři na to nedbají a klidně několik sekund před načtením jízdenky cestující pokutují.

„Městská organizace okrádá lidi pod záminkou boje proti neplatičům a arogantně vám vynadá, když vás taková praxe uráží. Nesmyslnou prodlevu v platnosti el. jízdenek musí Praha zrušit. Nezasloužíme si být nachytáváni za nepozornost,“ píše Jan Vojtíšek a přidává množství naštvaných komentářů od cestujících, kteří byli pokutováni. A také arogantní odpověď Dopravního podniku hl. m. Prahy.

Stížnosti pražský Dopravní podnik odmítá s tím, že si mají lidé předem přečíst smluvní přepravní podmínky. „Vaše připomínky nebudeme reflektovat, jelikož jsme vám již mnohokrát vysvětlili, proč se věci mají právě takto. Organizátor dopravy je zodpovědný za celou řadu hledisek fungování systému, nikoli pouze za uživatelský komfort cestujících, pokud tento musí být v zájmu objektivních skutečností snížen, tak zkrátka bude snížen,“ reaguje Dopravní podnik.

„Chce-li cestující využívat nějaký typ jízdního dokladu, považujeme za přirozené, že se nejprve seznámí s podmínkami jeho využití, možností má k tomu mnoho. Pokud to neučiní a následně to vulgárně komentuje na sociálních sítích, je to chyba pouze na jeho straně. Samozřejmě, možná toto skutečně vadí více lidem, platí nicméně již sdělení, že jsme žádný takový podnět ze strany cestujících nikdy neobdrželi, a i kdyby ano, naše stanovisko k věci je takové, jak je zde prezentováno,“ dodává Dopravní podnik, že stížnosti lidí jsou zbytečné.

Taková komunikace je ale podle lidí arogantní. „Tvl ten konec... ‚nikdo si nestěžoval, a i kdyby jo, tak na to stejně serem,‘“ stojí v jednom z komentářů.

„Jděte fakt do hajzlu, tohle je neospravedlnitelná šikana a budete se jí muset vzdát. Dříve, či později,“ píše další komentující.

Dopravní podnik hl. m. Prahy se pokusil tuto debatu poměrně neúspěšně uklidnit. „Dobrý den, je nám jasné, že touto reakcí vás asi neuspokojíme, ale považujeme za vhodné zmínit, že této reakci předcházela poměrně dlouhá debata, kdy jsme se diskutujícímu snažili vysvětlit důvody této ochranné lhůty, byť si o nich můžete myslet cokoli,“ tvrdí Dopravní podnik s tím, že v aplikaci po zakoupení jízdenky svítí výrazné červené upozornění, že jízdenka ještě není platná.

Někteří s Dopravním podnikem souhlasí a radí lidem, aby jednali podle nastavených pravidel. „Nemám s touto politikou PID problém. Je celkem jasné, jakému typu podvodu se tím snaží zabránit,“ tvrdí David Vonka, že prodleva je cílená proto, aby si lidé nekupovali jízdenku až poté, co bude poblíž revizor.

„Pokud je v dopravních podmínkách pravidlo, že do dopravního prostředku máte jít s platnou jízdenkou, tak nechápu, co tady řešíte. Pokud stále běží odpočítávání do platnosti, tak doklad prostě není platný,“ přidal se Martin Štěpánek.

Dopravní podnik přidal ještě argument, že pokutování slouží k dorovnání nedostatečného výběru z jízdného kvůli černým pasažérům. „Dobrý den, pokud nám tuto změnu nařídí vedení města, které určuje tarif i objem dotací, které na dorovnání nedostatečného výběru z jízdného poskytne, vzdáme se jí milerádi,“ uvedl Dopravní podnik.

Tím ale rozezlil další komentující. „Dobrý den, s těmahle argumentama děte s prominutím do prdele. MHD žije z pokut? Prudíte lidi s jízdenkou naprosto zbytečně. Koupím jízdenku, když čekám na tram, a pak tam vlezu. To je jako byste začali pokutovat lidi, co si jízdenku ještě neštípli, nebo teprv kupujou v automatu,“ stojí v jedné z naštvaných reakcí.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jakub Makarovič

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Fakt myslíte, že jsme na tom v oblasti digitalizace dobře?

A co třeba říkáte na to, že jsme v digitalizaci veřejné správy je Česko druhé nejhorší v EU? Zdroj: https://www.dvs.cz/clanek.asp?id=6995694 Nebo co říkáte na toto - https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-b2b-platit-prevodem-nestaci-digitalizace-ceske-ekonomiky-je-zalostne-pomala-261752?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

xxx, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseMartin23 , 30.01.2024 18:19:32
Co se děje v progresivistické Praze mne naprosto nezajímá. Pokud vím, mají agenta na Hradě a ten již neuvěřitelně změnil tamní politickou kulturu. Zítra už z toho bude Aspen Institut Palace. A tak to má být. Hlavně, že jsme podepsali smlouvu, že za 11 let dostaneme F 35. Bo to se vyplatí.

|  8 |  0

Další články z rubriky

Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada

4:44 Kdo mu dává rozkazy? Fiala? Pavel? S Foltýnem je to samá záhada

Na konci listopadu uplyne půlroční lhůta, o které Otakar Foltýn opakovaně hovořil jako o limitu svéh…