Jakub Petruška: Americký Zlatý orel opět láme rekordy

19.01.2017 10:12 | Zprávy

První ze světových producentů investičních kovů zveřejnila své statistiky Mincovna Spojených států amerických, která se zaměřuje na produkci světoznámých mincí American Eagle. Podle údajů z mincovny, byl rok 2016 opět rekordní a nechal za sebou i rok 2015, který výrazně předčil očekávání.

Jakub Petruška: Americký Zlatý orel opět láme rekordy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Loňský rok přinesl výrazný nárůst a prodej zlatých mincí American Eagle. Ten byl dokonce nejvyšší od roku 2011, a to i přes nepříliš dobrý prosinec. V tomto měsíci bylo totiž prodáno pouhých 29 000 zlatých uncí American Eagle. Prodej byl takto nízký z důvodu ukončení výroby v listopadu a přípravy výroby mince na rok 2017. Docházelo tedy k doprodejům. Celkově státní mincovna prodala v minulém roce 984 500 uncí. Tento údaj představuje vrchol za posledních 5 let. Následující tabulka ukazuje vývoj prodeje od roku 2011 do roku 2016.

Prodej zlatých mincí American Eagle (1 Oz)

v letech 2011–2016

rok

počet (v Oz)

změna (v %)

2016

984 500

22,83

2015

801 500

52,81

2014

524 500

-38,76

2013

856 500

13,74

2012

753 000

-24,70

2011

1 000 000

x

 
Z údajů je patrné, že od roku 2015 dochází k nárůstu. Změna mezi roky 2015 a 2016 je ve výši 183 tisíc uncí tedy 22,83 %. Od začátku roku 2013 bylo zaznamenáno pouze 9 měsíců ze 48, kdy měsíční prodej činil méně než 100 tisíc uncí mincí American Eagle. Je např. patrný růst měsíční produkce za období červenec–říjen 2016, kdy v červenci činila 38 500, v srpnu 58 500, v září 94 000 a v říjnu již 116 000 uncí. Oproti vrcholovému roku 2011 činí rozdíl v roce 2016 pouhých 15 500 uncí.

Statistiky naznačují, že produkce poroste i letos. Mohli bychom se tedy dočkat nových rekordů.

Autor je investiční analytik. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Slavnostní účtenková loterie

Paní Schillerová, nemyslíte si, že by bylo lepší, kdyby se zabývali zaměstnanci najati na účtenkovou loterii něčím užitečnějším? Nebo že bychom mohli za účtenkovou loterii ušetřit a tyto finance raději dát či rozdělit mezi pečovatelské domy na podporu důstojného stáří? Nemyslíte si, že by taková čás...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ivo Strejček: Z bláta do louže, z deště pod okap

15:16 Ivo Strejček: Z bláta do louže, z deště pod okap

Před výbory Evropského parlamentu vrcholí slyšení kandidátů na členství v Evropské komisi. Tomuto pr…