K čemu jsou holky na světě?
Aby z nich byly maminky,
aby se pěkně usmály na toho, kdo je malinký.
Aby nás měl kdo pohladit a povědět nám pohádku.
Proto jsou tady maminky, aby náš svět byl v pořádku.
Náš svět bohužel v pořádku není. Jinak by nemohlo nastat to, co se v minulých dnech kolem téhle, podle mne docela hezké, básničky semlelo. Údajná míra sprostoty a mužského šovinismu, sexismu a machismu, která z této básničky přímo čiší, totiž tak rozhořčila některé aktivisty a pokrokové umělce, že se tím až muselo zabývat ministerstvo školství.
Na text upozornil režisér Vít Klusák. Nevíte, kdo to je? No přece ten, který před několika léty natočil se svou partičkou film o tom, jak v polích za městem vyrostl nový supermarket s obřími slevami. Nic tam nebylo, jen Potěmkinova vesnice. Chudáci důchodci, kteří reklamě naletěli, vzali ovšem ve fiktivní den otevření dekoraci útokem. No a pan režizér je natáčel. K popukání! Že morálka a slušnost dostali jaksi na zadek? Co na tom, autoři se zřejmě dobře bavili. Pan Klusák soudí, že kluci jsou na světě, aby „psali takovéhle debility“ jako J. Žáček. Já spíše soudím, že někteří režiséři jsou na světě, aby debility točili!
Petr Bittner z Deníku Referendum se v té souvislosti vyjádřil v tom smyslu, že obhájci tradičních rolí se v diskusích ohledně genderové rovnosti chovají hystericky a pobouřeně. O celkem trefném označení pobouřených feministek jako o „genderových džihádistkách“ napsal, že to je už mimo jakoukoliv slušnou debatu. Podobně rozhořčená je i novinářka Neomillnerová: „Někdo jako Žáček by neměl říkat holčičkám, proč jsou na světě“!
Zcela signifikantní je stanovisko ministerstva školství, které cítilo nutnost se k této bouři ve sklenici vody vyjádřit. „Text sám o sobě není zcela genderově neutrální, při výuce hlavně záleží na výkladu a na tom, v jakém kontextu je uveřejněn a jaký je záměr autora“. Učitel by měl vysvětlit při výkladu „souvislosti s genderovou korektností“. A to vše žáčkům ve 2. třídě. Mám v tomto ročníku své dva vnuky, Milana a Marka. Když bych se jim snažil vysvětlit, co je to gender, budou na mě koukat, jestli mi trochu nešiblo.
Koluje taková anekdota:
Ministryně školství jisté nejmenované středoevropské země je na oficiální návštěvě ve Vatikánu. Součástí je i audience u hlavy katolické církve. V diskusi, která se rozvine, se dotyčná zeptá:
„Svatý otče, mohl byste mi vysvětlit rozdíl mezi zjevením a zázrakem?“
„Jistě, milá dcero. Zjevení, to je například, jako by se tu teď, mezi námi, zjevil Jan Ámos Komenský“.
„ A zázrak?“
„Zázrak by byl, pokud by vás nenakopal do …..!“ (Svatý otec jistě použil pro označení oné části těla nějaký slušný výraz).
Asi nejlépe to ve verších vyjádřila na Facebooku jistá Eva Richterová.
K čemu je gender na světě?
Je tu pro všechny nanynky
co ustrnuly v pubertě a
jejich ega malinký.
Aby nás štvaly proti všem,
že přemýšlíme pozpátku,
gender studies jsou důkazem,
že svět fakt není v pořádku…
K čemu jsou tady Klusáci
a Černohorské a Šabatky?
Nechte je být, jsou chudáci,
co vyrůstali bez matky.
Inu, hlas lidu, hlas boží!
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV