Výsledek mohl být výrazně lepší při profesionálnějším vysvětlování takových problému, jako je Čapí hnízda, korunové dluhopisy, Lex Babiš atd. Zde selhal nejen marketing ANO, ale zejména nebyly dostatečně s veřejností komunikovány prokazatelné skutečností, které mohly řadu věcí objasnit.
Dlouhodobě předpokládaná strategie útoku na ANO přinášela své plody v postupném snižování volebních preferencí ANO. Stačí si uvědomit, kolik hlasů mělo Ano v září a jaký byl trend voličských preferencí cca měsíc před volbami. Reálně se vše vyvíjelo tak, že bude mít ANO ve volbách něco málo přes 20 %. To, co vyhrálo ANO drtivě volby, je kauza lithium.
Kauza lithium vzala těsně před volbami ČSSD cca 5 % hlasů a přidala ANO minimálně 5 % (osobně odhaduji cca 8%), zejména zastavila trend poklesu ve voličských preferencích. Babiš kauzu nejen ve sněmovně dobře zvládl. Tato kauza může z druhé strany vést i k podstatnému ohrožení nejen ANO, pokud jí ANO nebude rychle a kvalitně řešit.
Nestačí jen říkat, že Memorandum je neplatné, nebo že neexistuje. Je nutné dělat i kroky pro snížení rizika, když by například dospěla předpokládaná arbitráž k závěru, že vytvářelo Memorandum legitimní očekávání. Myslím, že by stratégové ANO se měli touto kauzou zabývat s mimořádnou pečlivostí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV