V březnu pokračoval růst maloobchodních tržeb. Ve srovnání s únorem tržby vzrostly o 0,1 %, v meziročním srovnání růst tržeb činil 3,7 %, respektive 4,4 % po očištění o nestejný počet pracovních dnů. Velmi vysoká důvěra spotřebitelů se i nadále pozitivně promítá do rostoucí spotřeby domácností.
Letošní březen byl ovlivněn velikonočními svátky. To je také hlavní důvod, proč v březnu došlo k výraznému meziročnímu růstu prodeje potravin, a to o 8 %. Tradičně vysoký růst v březnu zaznamenal prodej zboží přes internet (14,7 % r/r). Oproti tomu se v březnu méně prodávaly počítače a slabší byly i tržby s oděvy a obuví.
Silná čísla z maloobchodu v 1. čtvrtletí letošního roku rozhodně nejsou překvapivá. Rekordně nízká nezaměstnanost, rekordně vysoká zaměstnanost, rekordně vysoká spotřebitelská důvěra a téměř dvouciferný růst mezd – to vše jsou faktory, které se výsledně promítají do větší ochoty spotřebitelů utrácet.
Miroslav Novák
finanční analytik
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV