Petice za větší bezpečnost ulice 17. listopadu v Pardubicích

06.12.2021 7:32 | Zprávy

My, níže podepsaní, požadujeme, aby na ulici 17. listopadu a navazujících úsecích ulice Jana Palacha, Zborovské náměstí a Chrudimská byla realizována opatření pro zvýšení bezpečnosti chodců a cyklistů a další opatření pro zvýšení plynulosti dopravy, zejména MHD.

Petice za větší bezpečnost ulice 17. listopadu v Pardubicích
Foto: pardubice.eu
Popisek: Pardubická radnice

Podporujeme návrh opatření na ulici 17. listopadu, jehož součástí jsou ochranné ostrůvky pro chodce, vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty a další úpravy dopravního značení, jejichž cílem je zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Dále přípravu a následnou realizaci obdobných opatření i na výše popsaných navazujících úsecích ulice. Zdůvodnění nutnosti realizace navržených opatření -

Bezpečnost: 17. listopadu je nejnebezpečnější ulice ve městě. V průměru je zde každý rok zraněno 5 lidí. Za posledních 15 let se jednalo o 33 cyklistů a 24 chodců, včetně několika dětí. U dalších 21 nehod nebylo určeno, zda šlo o chodce, cyklistu, či řidiče/pasažéra vozidla.

Chodci: Stávající přechody pro chodce nesplňují požadavky vyhlášky a technických předpisů z pohledu jejich délky a rozhledových poměrů, a proto neposkytují chodcům dostatečnou ochranu. Jedná se přitom o živou ulici a intenzivně využívané přechody v blízkosti zastávek veřejné dopravy, obchodů, škol apod.

Cyklisté, elektrokoloběžky apod.: Ulicí 17. listopadu projede v sezóně až 2000 cyklistů za den, přesto zde není souvislé opatření pro cyklisty. Tento problém nabývá na významu s rozvojem elektrokoloběžek a dalších lehkých osobních elektrických vozidel. Lidé využívající tyto dopravní prostředky tak řeší dilema, zda ve vozovce riskovat nehodu a zdržovat ostatní vozidla, nebo jet nelegálně po chodníku, kde ohrožují chodce a vozidla vyjíždějící z vnitrobloků.

Plynulost dopravy: Úzké jízdní pruhy neumožňují bezpečné a legální předjetí cyklisty. Zejména problematické je předjíždění pro vozidla MHD. Nemožnost předjetí výrazně zhoršuje plynulost dopravy.

Parkování a zásobování: Veškeré volné místo ve vozovce, kromě jízdních pruhů, je využito pro parkování, a to na úkor bezpečnosti i plynulosti provozu. Přitom dostupná parkovací místa jsou na parkovišti u podjezdu, v nedalekém obchodním centru i jinde v navazujícím území. Po realizaci navržené úpravy by bylo zásobování přilehlých objektů možné ze zbylých parkovacích míst na 17. listopadu, z ulice Smilovy a zejména potom z dvorů a vnitrobloků domů.   

Fungování ulice: V roce 2012 realizovalo město dotazníkový průzkum, který ukázal, že pouze přibližně 10 % lidí, kteří na ulici nakupují, nebo zde využívají služby, přijelo autem a na této ulici přímo parkuje. Nemyslíme si proto, že navrhovaná redukce počtu parkovacích míst povede k nějakému umrtvení ulice. Naopak zvýšení kvality prostoru a atraktivity pro chodce, lidi v MHD a cyklisty, kteří tvoří drtivou většinu dnešních uživatelů ulice, může vést k jejímu dalšímu oživení.

Pardubické ekologické forum

Petici můžete podepsat ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat

Co myslíte, že bude nyní s Ukrajinou?

Trump přeci dávno deklaroval, že pomoc Ukrajině omezí. Myslíte, že má Ukrajina bez USA šanci Putinovi vzdorovat? Že EU dokáže pomoc ze strany USA nahradit? Podle mě je toto začátek konce Ukrajiny-bohužel. PS: Myslíte, že se Trupmovi podaří konflikt ukončit, čímž se před volbami chvástal? A proč se o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Kokain, tráva nebo špiritus?

15:49 Jiří Paroubek: Kokain, tráva nebo špiritus?

To už nedávají ani ti největší a nejzaslepenější podporovatelé vlády z řad komentátorů a expertů. Ne…