Na první pohled skoro tragický výsledek jde ovšem na vrub automobilovému průmyslu, a tak zdůvodnění rozsáhlého propadu můžeme najít v něčem tak prostém, jako jsou dovolené. Vzhledem k tomu, že produkce automobilek poklesla o více než jednu třetinu, jde s největší pravděpodobností o efekt celozávodních dovolených. Ty se občas posunují mezi jednotlivými letními měsíci a letos nejspíše připadly právě na červenec. Proto nemusíme považovat poslední výsledek průmyslu za takovou „tragédii“, jak na první pohled vypadá. A to ani z pohledu nových zakázek, které se v době volna automobilkám snížily o jednu čtvrtinu.
Vedle aut se snížila produkce i u dalších silných průmyslových oborů jako je výroba elektrických zařízení a strojírenství. I zde nejspíše zafungoval efekt letních dovolených, a proto mnohem zajímavějším než červencové číslo může být až to srpnové. Ostatně propad a následně obrat k lepšímu nakonec už indikovaly i ukazatele PMI, které za červenec nedopadly nijak dobře a nakonec se v srpnu zase vzpamatovaly.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV