Chování spotřebitelů v tomto měsíci tedy ještě nijak nevybočovalo z předchozích kolejí daných rostoucí kupní silou. Jako předchozí čísla z ekonomiky, jsou únorové výsledky vlastně už jen „dávnou“ minulostí, kterou překryl nástup korona-krize lámající téměř všechny dosavadní trendy.
Teprve březnové výsledky naznačí, jak moc byla česká ekonomika zasažena nástupem restriktivních opatření a jak výrazně se změnilo chování spotřebitelů. Už teď je možné říct, že březnové nákupy potravin byly pravděpodobně rekordní a internetoví obchodníci zažili nápor srovnatelný snad jen s Vánocemi.
Celková čísla maloobchodu však budou poznamenaná propadem tržeb v restauracích a hotelech, který nastal po uzavření jejich provozoven. I proto budou březnová čísla daleko zajímavější, protože zároveň ukážou, jak silným útlumem si toto významné odvětví služeb prochází, a rovněž naznačí rychlost a hloubku recese české ekonomiky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV