Potřebujete se dostat k informacím o svém zdravotním pojištění a nechcete kvůli tomu chodit na pobočku? Řešením je aplikace Moje VZP

08.04.2019 9:57 | Zprávy

Chcete si zkontrolovat, jaké výkony na vás vykázal váš lékař a kolik za ně VZP zaplatila? Chcete mít přehled o svých platbách pojistného a vyhnout se tak případným nepříjemnostem?

Potřebujete se dostat k informacím o svém zdravotním pojištění a nechcete kvůli tomu chodit na pobočku? Řešením je aplikace Moje VZP
Foto: VZP
Popisek: Všeobecná zdravotní pojišťovna

Ke všem těmto informacím můžete mít přístup on-line z pohodlí domova. Přinášíme vám odpovědi na základní otázky, které s aplikací Moje VZP souvisejí.

1. Co se v Moje VZP dozvíte?
Po přihlášení uvidíte přehled péče, kterou na vás pojišťovně vykázali konkrétní lékaři a zdravotnická zařízení, a to včetně částek, které VZP za péči zaplatila. Pokud najdete jakoukoli nesrovnalost, můžete nás na přímo v Moje VZP upozornit. Dostupný je i přehled o plátcích pojistného včetně jejich historie, a v případě, že jste nebo jste byli plátcem vy sami, tak i o platbách pojistného. Můžete si tedy kdykoliv ověřit, zda nemáte nějaké dluhy na pojistném. Systém eviduje také výši doplatků za léky a sleduje, zda jste dosáhli ochranného limitu a zda vám bude VZP nějakou částku vracet. Díky registraci do Moje VZP navíc získáte i přístup na administrativní portál VZP Point, kde například můžete podat Přehled OSVČ on-line.

2. Budou přibývat i další funkce?
Samozřejmě, Moje VZP neustále rozvíjíme, přičemž budou zohledněny návrhy a požadavky vás, klientů. Jedná se zejména o přehled nabízených výhod nebo možnost elektronického hlášení změn, třeba jména, adresy atd. Naším prvořadým zájmem je poskytnutí benefitu našim klientům ve formě komfortní komunikace.

3. Pro koho je Moje VZP určena?
Aplikace Moje VZP je přístupná všem klientům VZP. Z jednoho účtu je možné kontrolovat své vlastní informace i informace všech vašich blízkých, tedy dětí, manželky i manžela. Nezapomněli jsme ani na poručníky a opatrovníky. Přístup k údajům svých blízkých je možné získat na základě rodného listu, ustanovení o opatrovnictví nebo úředně ověřené plné moci, podle toho o jaký typ zastoupení se jedná.

4. Jak se do Moje VZP zaregistrovat?
Na webu https://auth.vzp.cz/registrace vyplníte číslo průkazu pojištěnce, kterého chcete zaregistrovat, zvolíte, v jakém vztahu jste k uvedenému pojištěnci, a vytvoříte si svůj vlastní přístupový účet. Abychom zabezpečili, že údaje vás a vašich blízkých se nedostanou do „nepravých rukou“, musíme ještě ověřit vaši totožnost a v případě žádosti o zastupování blízké osoby i oprávnění k tomuto zastoupení. Ověření proběhne buď na kterékoli naší pobočce, nebo převzetím doporučené zásilky s aktivačním klíčem, zaslané do vlastních rukou adresáta. Do doby ověření nejsou údaje zpřístupněny.

5. Jsou údaje klientů v bezpečí? (Nemůže se k mým údajům dostat někdo jiný?)
Můžete být zcela klidní. Poskytované údaje jsou z naší strany zabezpečeny proti zneužití cizích osob právě zmiňovanou kontrolou totožnosti a oprávněnosti zastoupení. Přístupové prostředky, tedy jméno a heslo si pak volíte vy sami. Pokud po aktivaci neposkytnete své přístupové údaje někomu jinému vy sami, nemůže dojít k jejich zneužití.

6. Dostanu se na svůj účet i z mobilu?
S možností zobrazení aplikace Moje VZP na mobilních telefonech či třeba tabletech jsme samozřejmě počítali od samého začátku vývoje. Jsme si dobře vědomi, že jde o stále oblíbenější nástroje elektronické komunikace. Klienti proto mohou využívat Moje VZP i jejich prostřednictvím. Mobilní verze aplikace Moje VZP v současné době běží v rámci pilotního provozu pro operační systém Android. Klientům ji oficiálně představíme v létě, kdy bude prověřena větším počtem uživatelů. Vlastníci telefonů s operačním systémem iOS musí mít ještě chvíli strpení, ale i na tom pracujeme.

7. Co když si nebudu vědět s něčím rady?
Potřebné informace najdete na stránkách www.vzp.cz/ekk. Případné dotazy týkající se využívání aplikace Moje VZP můžete řešit přímo v rámci Moje VZP, tedy bez nutnosti kontaktovat call centrum nebo pobočku. Na stránkách jsou jak návody k použití, tak podrobné a srozumitelné vysvětlivky, co který údaj znamená. Možnost obrátit se v případě potřeby telefonicky či osobně na pracovníky klientských pracovišť nicméně máte i nadále.

Moje VZP umožňuje klientům snadný a bezpečný přístup k maximu informací, které má o průběhu jejich pojištění a o čerpání zdravotních služeb pojišťovna k dispozici. Zvýšení informovanosti je jednoznačně jak v zájmu pojišťovny, tak v zájmu celé veřejnosti. Věříme, že Moje VZP tuto svoji roli i s vaší pomocí naplní.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Komerční článek

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdeněk Lanz: Výzva účastníkům zasedání Parlamentního shromáždění NATO

11:21 Zdeněk Lanz: Výzva účastníkům zasedání Parlamentního shromáždění NATO

Otevřený dopis účastníkům zasedání Parlamentního shromáždění NATO.