Jezdím již téměř 30 let a hlavně v posledních letech se tento trend se stále stupňující intenzitou prosazuje. Jedete-li dnes po pražských silnicích (nemluvě o ulicích), neustále na vás vyskakují rychlostní omezení, kolony a radary tam, kde byste je nejméně čekali.
Kvalita komunikací je taková, jaká je, pokud se finance určené na infrastrukturu „projídají“ v jiných oblastech, kde mohou vládní strany zvýšit volební skóre, nedivme se stavu našich silnic a dálnic. Jenže finance nejsou dnes zásadním problémem v automobilismu. Tím je bezesporu nastavení priorit. Nejen, že dnes je automobilová doprava pod libozvučně znějícími pojmy omezována, takže od dnešních projektantů čteme v návrzích a realizacích slova jakozklidnění, stabilizace a další pojmy, které však značí jediné: automobilismus když ne úplně, tak alespoň částečně omezit a nejlépe zakázat.
CÍL - budování světlých "zelených" zítřků
Příčinou je přítomnost neomarxisticky (dozelena) smýšlejících členů v dnešních zastupitelstvech měst a obcí, často absoloventů humanistických a environmentálních studií, pro které je automobil nepřítel č.1 a jejichž názory na dopravu jsou limitovány autobusovou zastávkou ze které vystupují při příchodu /odchodu na svá teplá místečka v kancelářích. O tom, že automobil lidé potřebují nejen na nákupy, ale i na to , aby se občan uživil, již tito „progresivní“ zastupitelé neuvažují.
Proto se dnes v Praze nerozšiřují čtyřrychlostní komunikace, které by ulehčili řidičům přesun, ale naopak dochází ke stále většímu zahušťování a rychlostním omezením.
V některých případech jsou instalovány radary na čtyřrychlostních mimoúrovňových komunikací, kde vůbec chodci nesmí. Klasickým příkladem je 80 km/hod. limit na Rozvadovské spojce na Praze 5, přijíždíte-li ze západní části Čech do Prahy. A důvod? Prý zvýšená bezpečnost, o příjmech z instalovaných radarů již ani slovo. Kdo z úředníků stanovil, že se po této dálnici smí jet max. 80km/hod.?
Můžeme se pak divit, že neustále sílící tlak na řidiče má za následek jejich zvýšenou nervozitu?
A pak tu máme bezohlednou jízdu některých řidičů, je jich naštěstí menšina, ale odbočování bez blinkru (proč se otravovat dáváním znamení o změně směru jízdy) i bránění v předjíždění, které je těžko postižitelné, to nejsou zrovna příjemné chvilky za volantem. Určité procento bezohledných a sobeckých řidičů na silnicích vždy bylo, v tomto případě není žádný rozdíl oproti letům minulým.
A dálnice?
I zde se plánuje výstavba dalších RADARŮ ze strany správce, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, státní organizace placená z našich daní. V souvislosti s rekonstrukcí D1 byly instalovány první radary na D1, prý z důvodů bezpečnosti pracovníků, dnes již Ředitelství silnic a dálnic plánuje instalovat radary v dalších úsecích a nejlépe na opravovaných úsecích tyto radary nechat! Vždyť se osvědčily! V Benešově se musely dokonce přijmout nové pracovní síly na „vyřizování přestupků“. A hlavně, že se v rámci uskutečnění vyššího dobra vybraly peníze od řidičů, odpovědné skupiny lidí, která se může jen stěží bránit.
Ministerstvo dopravy chce zavést stálá úseková měření na na šesti úsecích modernizované D1. A v další fázi předpokládám na dalších dálnicích (o tom se samozřejmě nyní taktně mlčí). To bude tendrů, výběrových řízení a pokut! A příjmy veřejných rozpočtů se budou konečně plnit! A jak jinak než pod záminkou zvyšování bezpečnosti občanů!
A pro Ředitelství silnic a dálnic vůbec nejlepší bude instalovat radary téměř po celé D1, místo toho, aby se soustředilo snížit náklady na výstavbu dálnic, protože staví dráž než v řadě některých západoevropských zemí.
V této souvislosti je třeba připomenout schválený návrh minulé poslanecké sněmovny na zvýšení rychlosti na některých dálničních úsecích na 150km/h. Hlavním odpůrcem se stalo samozřejmě ministerstvo dopravy v čele s panem Ťokem. A svůj odpor proti úsekům s povolenou rychlostí 150Km/hod. prosadilo. Jenže v Německu to jde, mají dálnice bez rychlostního omezení, ale u nás potřebujeme instalovat další a další radary ve jménu „vyššího dobra“. I toho „dobra“, o které běžný řidič vůbec nestojí.
Takže co nejvíce na silnicích a dálnicích běžnému řidiči nejvíce vadí?
Určitě neustálá rychlostní omezení a RADARY.
Míra svobody v automobilismu je totiž lakmusovým papírkem svobody jednotĺivce ve společnosti. Vždy, když se zavádí nová totalita, aktuálně do zelena zbarvená, jsou odpovědní a svobodymilovní jedinci (v tomto případě řidiči) první na ráně.
Převzato z blogu autora.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV