Robert Troška: Jak dorovnat chybějící finance obcí a veřejných rozpočtů? Dalšími RADARY a zvýšením pokut.

28.05.2018 7:38 | Zprávy

Automobilismus je u dnešních „pokrokově“ smýšlejících zastupitelů měst a obcí v nemilosti. Řidiči jsou v poslední době zvláště ve větších městech štvanou zvěří, kterou je nutné pokutami a radary omezovat a škrtit.

Robert Troška: Jak dorovnat chybějící finance obcí a veřejných rozpočtů? Dalšími RADARY a zvýšením pokut.
Foto: Hans Štembera
Popisek: Doprava - ilustrační foto

Jezdím již téměř 30 let a hlavně v posledních letech se tento trend se stále stupňující intenzitou prosazuje. Jedete-li dnes po pražských silnicích (nemluvě o ulicích), neustále na vás vyskakují rychlostní omezení, kolony a radary tam, kde byste je nejméně čekali.

Kvalita komunikací je taková, jaká je, pokud se finance určené na infrastrukturu „projídají“ v jiných oblastech, kde mohou vládní strany zvýšit volební skóre, nedivme se stavu našich silnic a dálnic. Jenže finance nejsou dnes zásadním problémem v automobilismu. Tím je bezesporu nastavení priorit. Nejen, že dnes je automobilová doprava pod libozvučně znějícími pojmy omezována, takže od dnešních projektantů čteme v návrzích a realizacích slova jakozklidnění, stabilizace a další pojmy, které však značí jediné: automobilismus když ne úplně, tak alespoň částečně omezit a nejlépe zakázat.

CÍL - budování světlých "zelených" zítřků

Příčinou je přítomnost neomarxisticky (dozelena) smýšlejících členů v dnešních zastupitelstvech měst a obcí, často absoloventů humanistických a environmentálních studií, pro které je automobil nepřítel č.1 a jejichž názory na dopravu jsou limitovány autobusovou zastávkou ze které vystupují při příchodu /odchodu na svá teplá místečka v kancelářích. O tom, že automobil lidé potřebují nejen na nákupy, ale i na to , aby se občan uživil, již tito „progresivní“ zastupitelé neuvažují.

Proto se dnes v Praze nerozšiřují čtyřrychlostní komunikace, které by ulehčili řidičům přesun, ale naopak dochází ke stále většímu zahušťování a rychlostním omezením.

V některých případech jsou instalovány radary na čtyřrychlostních mimoúrovňových komunikací, kde vůbec chodci nesmí. Klasickým příkladem je 80 km/hod. limit na Rozvadovské spojce na Praze 5, přijíždíte-li ze západní části Čech do Prahy. A důvod? Prý zvýšená bezpečnost, o příjmech z instalovaných radarů již ani slovo. Kdo z úředníků stanovil, že se po této dálnici smí jet max. 80km/hod.?

Můžeme se pak divit, že neustále sílící tlak na řidiče má za následek jejich zvýšenou nervozitu?

A pak tu máme bezohlednou jízdu některých řidičů, je jich naštěstí menšina, ale odbočování bez blinkru (proč se otravovat dáváním znamení o změně směru jízdy) i bránění v předjíždění, které je těžko postižitelné, to nejsou zrovna příjemné chvilky za volantem. Určité procento bezohledných a sobeckých řidičů na silnicích vždy bylo, v tomto případě není žádný rozdíl oproti letům minulým.

A dálnice?

I zde se plánuje výstavba dalších RADARŮ ze strany správce, kterým je Ředitelství silnic a dálnic, státní organizace placená z našich daní. V souvislosti s rekonstrukcí D1 byly instalovány první radary na D1, prý z důvodů bezpečnosti pracovníků, dnes již Ředitelství silnic a dálnic plánuje instalovat radary v dalších úsecích a nejlépe na opravovaných úsecích tyto radary nechat! Vždyť se osvědčily! V Benešově se musely dokonce přijmout nové pracovní síly na „vyřizování přestupků“. A hlavně, že se v rámci uskutečnění vyššího dobra vybraly peníze od řidičů, odpovědné skupiny lidí, která se může jen stěží bránit.

Ministerstvo dopravy chce zavést stálá úseková měření na na šesti úsecích modernizované D1. A v další fázi předpokládám na dalších dálnicích (o tom se samozřejmě nyní taktně mlčí). To bude tendrů, výběrových řízení a pokut! A příjmy veřejných rozpočtů se budou konečně plnit! A jak jinak než pod záminkou zvyšování bezpečnosti občanů!

A pro Ředitelství silnic a dálnic vůbec nejlepší bude instalovat radary téměř po celé D1, místo toho, aby se soustředilo snížit náklady na výstavbu dálnic, protože staví dráž než v řadě některých západoevropských zemí.

V této souvislosti je třeba připomenout schválený návrh minulé poslanecké sněmovny na zvýšení rychlosti na některých dálničních úsecích na 150km/h. Hlavním odpůrcem se stalo samozřejmě ministerstvo dopravy v čele s panem Ťokem. A svůj odpor proti úsekům s povolenou rychlostí 150Km/hod. prosadilo. Jenže v Německu to jde, mají dálnice bez rychlostního omezení, ale u nás potřebujeme instalovat další a další radary ve jménu „vyššího dobra“. I toho „dobra“, o které běžný řidič vůbec nestojí.

Takže co nejvíce na silnicích a dálnicích běžnému řidiči nejvíce vadí?

Určitě neustálá rychlostní omezení a RADARY.

Míra svobody v automobilismu je totiž lakmusovým papírkem svobody jednotĺivce ve společnosti. Vždy, když se zavádí nová totalita, aktuálně do zelena zbarvená, jsou odpovědní a svobodymilovní jedinci (v tomto případě řidiči) první na ráně.

Převzato z blogu autora.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Myslíte, že zvýšení trestů pro pašeráky stačí?

Podle mě jsou téměř nepostižitelní, protože se je málokdy podaří vůbec chytit. Ale když jste toto téma nakousla, tak jaké tresty jim hrozí teď a jaké navrhujete? A máte taky nějaký účinný plán, jak ochránit naše hranice? A co si vůbec myslíte, že teď bude, když Asadův režim padl? Je to dobře nebo ne...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jiří Paroubek: Obvinění z rasismu jako taktický prvek ve hře

15:57 Jiří Paroubek: Obvinění z rasismu jako taktický prvek ve hře

Minulý týden ve čtvrtek jsem navštívil fotbalový zápas Evropské ligy mezi Slavií a Anderlechtem Brus…