Jste autorem lingvistické analýzy komunikace českých premiérů. Z jakých podkladů jste při ní vycházel a jaké vlastnosti či chování šéfů vlád od Václava Klause po Andreje Babiše jste podle jimi používaných slov sledoval a hodnotil?
Základem analýzy je výpočet, jak často se ve slovním projevu daných politiků vyskytují výrazy s určitým emocionálním nábojem. Slovník těchto výrazů obsahuje sedm kategorií: agresivitu, prodej iluzí, dogmatismus, ideologické myšlení, zaštiťování se kolektivem, dramatické výrazy a používání symbolů. Aby byly výsledky jednotlivých premiérů srovnatelné, použil jsem výhradně jen jejich odpovědi na ústní interpelace v Parlamentu. Šlo tedy o situaci, kde se všichni nacházeli ve srovnatelných podmínkách a kdy museli odpovídat spatra.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník