Co nabízí vaše strana pro Pražana, který jezdí autem? A když už jsme u toho, co nabízí pro Pražana, který autem nejezdí?
Nabízíme hlavně zásadní změnu přístupu vedení města k motoristům. Současná pirátská reprezentace se vůči lidem, kteří musí jezdit po Praze autem, chová mimořádně nepřátelsky a přezíravě. Za éry primátorky Krnáčové z hnutí ANO na magistrátu dominoval amatérismus a nezkušenost, avšak s pirátským primátorem Hřibem přišel zlomyslný zelený aktivismus, jehož jediným cílem je znepříjemnit lidem jízdu autem natolik, aby raději vůbec nevyjížděli.
Motoristé sobě určitě nejsou stranou, kterou by zajímali pouze lidé v autech. To je zlá nálepka, kterou se nám snaží dávat znepokojení aktivisté, kteří se z řidičů, motoristů, ale i z automobilismu obecně dlouhodobě snaží udělat symbol ničení planety, vypouštění otravných zplodin a málem přejíždění kočiček a pejsků… To je samozřejmě směšné. My chceme přijít s konsenzuálním, vážným a dospělým řešením. Ne s nedomyšlenými experimenty, které obvykle vše akorát zhorší. Ty chceme naopak ukončit.
Dlouhodobě kritizujete současný magistrát za přístup „kolo nadevše“. Jak tedy vidí budoucnost dopravy na kole vaše strana? Má vůbec nějakou?
Asi sám cítíte, že termín „doprava na kole“ není a nemůže být vážně míněný. Jízda na kole je v drtivé většině volnočasová aktivita a hobby, zatímco jízda autem je pro mnohé lidi existenční záležitostí. My samozřejmě nevedeme žádnou svatou válku proti cyklistům, kteří jsou účastníky silničního provozu od nepaměti, jen nám opravdu hodně vadí aktivistický přístup, kdy se úzká skupinka lidí snaží ostatním vnutit svůj specifický životní styl. Je to bezohlednost vůči obrovskému množství lidí. I pan primátor Hřib s panem Scheinherrem jednou zestárnou a třeba je budou bolet kolena. Možná pak i oni pochopí, že by měli myslet i na ty starší a že snaha odebírat jim možnost jízdy automobilem je pro ně obří životní komplikací, bohužel však úplně zbytečnou.
Co říkáte na námitku, že „takhle to přeci dělají na Západě“?
Zaklínání se západními městy je klasická nadutost pirátských papalášů. Demonstrují tím pocit vlastního světáctví oproti všem ostatním – hloupým prostým lidem, kteří jezdí tak maximálně do práce a z práce a kteří nemají prostor, aby si mohli udělat reálné srovnání. Poukazuje to ale také na absolutní prázdnotu těchto rádoby „elit“: „Neumíme nic, nerozumíme ničemu, a tak se aspoň podíváme, jestli bychom nějaké moudro nemohli zkopírovat odjinud.“
Jenže i to je obtížné. My žijeme v Praze, ne v Londýně, v Amsterodamu anebo v Berlíně. Každé velké i malé město má svá specifika a Praha má ta svá pražská. Zelený cyklotrend na Západě je navíc v dlouhodobém měřítku do značné míry sebevražednou misí. Myslím, že Praha je dostatečně sebevědomá na to, aby se nemusela opičit po jiných a slepě masově přejímat každý dekadentní výmysl jen kvůli tomu, že někdo zrovna vysvětlil panu Hřibovi, že se mu to vlastně líbí... Reálný svět to nespasí, bavíme se o službách, o instalatérech, o elektrikářích, o zásobování atd. Chaos v této oblasti nevyhnutelně dopadne i na člověka, který třeba autem sám nejezdí a běžně raději využívá MHD.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Šebesta