Ministerstvo školství připravuje největší reformu českého školství za posledních dvacet let. Je to podle vás správně? Potřebuje české školství zásadní reformu?
Doba jde neustále kupředu a my musíme umět „jít s dobou“. Mám však pocit, že tyto školské reformy napáchají pouze více škody než užitku. O školství hlavně musí rozhodovat lidé s dostatečnou praxí ve školství – ne úředník z kanceláře. Proto některé inovativní reformy vypadají, jak vypadají.
Ministerstvo avizovalo, že základem této reformy má být rozdělení výuky na „jádrový“ a „rozvíjející“ obsah s tím, že žáci si budou moci vybrat, ve kterých předmětech se budou učit i ten „rozvíjející“ obsah. Souhlasíte s tímto modelem?
Ještě nedávno vykládal látku učitel, který také má přehled, co je v dané látce podstatné. Teď si má žák sám vybrat a určit, co se chce učit? Nechme učitele dělat svoji práci a používejme zdravý selský rozum.
Experti pracující pro ministerstvo školství argumentují tím, že velké procento žáků má problémy se studiem právě proto, že nezvládají současný velký rozsah učiva ve všech předmětech a že výběr jen některých předmětů jim umožní budoucí specializaci. Co si o tom myslíte?
Velký rozsah učiva? Jediné řešení, s kterým ministerstvo přijde, je opět snižování nároků? To je velice smutné. Pokud se takto bude pokračovat, žáci zanedlouho nebudou muset chodit do školy, protože se nebudou mít co učit.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Karel Výborný