S druhou vlnou pandemie jste znovu s kolegy právníky a dalšími odborníky otevřeli takzvanou Koroporadnu, která pomáhá lidem se vším možným, co je během koronavirové krize potká. Jak se liší počet telefonátů a e-mailů oproti jaru, kdy jste vyřídili přes 6 000 telefonátů?
Druhá vlna pandemie i dotazů je jiná, klidnější. Na jaře byla spousta lidí v šoku a potřebovala velmi rychle poradit. Ve druhé vlně jsou již tazatelé poučenější, dotazů chodí méně, jsou složitější a více než na právní problematiku se zaměřují na duševní stav.
Péče o děti, ošetřovné, úrazy… to byly nejčastější dotazy, se kterými se na vás volající obraceli. Mění se i tato témata, se kterými lidé potřebují v této době pomoci? Jak?
Ano, i témata se proměnila. Stále se na nás nejčastěji obracejí rodiče kvůli styku s dětmi, zaměstnanci a zaměstnavatelé kvůli pracovním dotazům a dále tazatelé, které zajímají náhrady za zrušené akce. Přesto je poměrně nová skupina spoluobčanů, kteří jarní vlnu zvládli velmi dobře, ba dokonce zvedali náladu ostatním. Mnohým z nich však v tomto období docházejí síly. Pandemie trvá příliš dlouho, nevidí optimistickou perspektivu, protože nikdo neví, kdy druhá vlna skončí. Ke všemu se přidává podzimní počasí bez slunce a s kratším dnem. To vše na náladě lidí nepřidá. Na rozdíl od jara nejde o akutní stav a nutnost krizové intervence, ale spíš o ztrátu radosti a celkový pokles dobré nálady.
Minule jste dala dohromady slušný tým profesionálů – kolem padesáti advokátů, psychologů, lékařů a dalších odborníků. Kdo vám, a tedy i lidem na telefonu a e-mailu, pomáhá nyní? A kolik vás je?
Korotým dnes čítá sedm desítek členů, zejména advokátů, ale i psychologů a terapeutů, zdravotníků, máme mezi sebou i pedagogy, sociální pracovníky a bankovní poradce pro případ, že tazatel potřebuje radu z oblasti úvěrování. Velmi děkuji všem, kteří se zapojili a odpovídají zdarma. Přiznávám, že některé advokátní kolegy osobně ani neznám. Sami nabídli své služby, když se o iniciativě dozvěděli v médiích. Podobně jako na jaře se ukazuje, že většina lidí je ochotna a připravena jiným v nouzi pomoci.
Kam se lidé mohou obrátit, pokud potřebují pomoci, a v jakých oblastech tedy pomoc nabízíte?
Tazatelé nám mohou psát na adresu: koroporadna@uracr.cz. Dotaz přijde ke mně a já ho přepošlu příslušnému odborníkovi, který tazateli obvykle během několika hodin, v každém případě nejpozději do druhého dne, odpoví. Běžně se věnujeme všem oblastem rodiny, práce a všemu, co souvisí s pandemií. Vracíme jen jasně komerční dotazy.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
koronavirus
Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.
Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.
autor: Zuzana Koulová