Proč nekřičí NKÚ a novináři, když chce stát vyhodit kvůli mýtu miliardy z okna, upozorňuje ředitel Kapsch

06.01.2017 15:25 | Zprávy

Už v pondělí česká vláda projedná záměr ministerstva dopravy rozšířit mýtné po roce 2019 o dalších 900 kilometrů silnic nižší třídy. Ťokův úřad tak překvapivě nedbá na doporučení vlastního mýtného poradce firmy Deloitte, která navrhovala jako ekonomicky smysluplný o polovinu nižší rozsah. Politiky nezajímá ani mínění sdružení autodopravců Česmad Bohemia, Svazu průmyslu a dopravy či další odborné veřejnosti, kteří regionální mýto jako ekonomicky nerentabilní rovnou odmítají.

Proč nekřičí NKÚ a novináři, když chce stát vyhodit kvůli mýtu miliardy z okna, upozorňuje ředitel Kapsch
Foto: Robert Sedmík
Popisek: Karel Feix, ředitel společnosti Kapsch

Ministerstvo dopravy ale poukazuje na fakt, že má ruce svázané nedávným rozhodnutím samotné vlády. Ta nečekala na analýzu poradců a rovnou politicky stanovila, že mýto se musí v budoucnu rozšířit minimálně o 850 kilometrů. Na zdánlivě jednoduché otázce, zda mýto rozšiřovat, či nikoliv, se ukazuje, že boj o velkou zakázku se už naplno rozhořel. „Snaha za každou cenu přihrát zakázku konkrétní privátní firmě bez ohledu na zájmy daňových poplatníků je do očí bijící,“ říká pro ParlamentníListy.cz generální ředitel firmy Kapsch Karel Feix.

Ministr dopravy Ťok a celé hnutí ANO v minulosti opakovaně odmítali rozšiřování mýta do regionů s tím, že půjde jen o další formu daně a že má zůstat na dálnicích. Proč najednou otočili a souhlasí s variantou rozšířit ho o 900 kilometrů silnic nižších tříd? Na to jsme se zeptali Karla Feixe.

„Dan Ťok je určitě v těžké pozici a musí mít mýta už plné zuby. Kuloární informace říkají, že lidé z ANO jednoduše vyměkli, že tuto otázku přenechali jako jakýsi ústupek sociálním demokratům a lidovcům, aby měli klid. Jestli mýtné vůbec nerozšiřovat, nebo přidat několik vybraných úseků silnic, či dokonce tisícovku kilometrů, se totiž jeví jako zdánlivě triviální otázka. Jenže tímto se podařilo elegantně vsunout do resortu ANO velkého trojského koně. Řekněte, jakou logiku má, že si ministerstvo najme odborného poradce, ale vláda nepočká na jeho analýzu a dopředu expertům sváže ruce? Pak je výsledkem tradiční kočkopes, který má jediný cíl – otevřít dveře zbytečnému obřímu tendru, v němž se vyhodí z okna miliardy korun daňových poplatníků,“ odpovídá Karel Feix.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: pas

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Kampaň

Dobrý den, možná se pletu, ale neutrácí za kampaň ze všeho nejvíc právě vaše hnutí? Možná by nebylo na škodu, kdyby se limit pro politickou kampaň snížil - co vy na to? Třeba byste jako politici pak víc makali a nespoléhali na to, že pak uděláte kampaň - nic osobního, zrovna vás je vidět docela dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Život ve lži? Jana Bobošíková nejen o cenzuře, školství a české suverenitě

20:17 Život ve lži? Jana Bobošíková nejen o cenzuře, školství a české suverenitě

Je svoboda v České republice skutečná, nebo žijeme jen v iluzi? Jana Bobošíková ve svém ostrém rozho…