Ministerstvo dopravy ale poukazuje na fakt, že má ruce svázané nedávným rozhodnutím samotné vlády. Ta nečekala na analýzu poradců a rovnou politicky stanovila, že mýto se musí v budoucnu rozšířit minimálně o 850 kilometrů. Na zdánlivě jednoduché otázce, zda mýto rozšiřovat, či nikoliv, se ukazuje, že boj o velkou zakázku se už naplno rozhořel. „Snaha za každou cenu přihrát zakázku konkrétní privátní firmě bez ohledu na zájmy daňových poplatníků je do očí bijící,“ říká pro ParlamentníListy.cz generální ředitel firmy Kapsch Karel Feix.
Ministr dopravy Ťok a celé hnutí ANO v minulosti opakovaně odmítali rozšiřování mýta do regionů s tím, že půjde jen o další formu daně a že má zůstat na dálnicích. Proč najednou otočili a souhlasí s variantou rozšířit ho o 900 kilometrů silnic nižších tříd? Na to jsme se zeptali Karla Feixe.
„Dan Ťok je určitě v těžké pozici a musí mít mýta už plné zuby. Kuloární informace říkají, že lidé z ANO jednoduše vyměkli, že tuto otázku přenechali jako jakýsi ústupek sociálním demokratům a lidovcům, aby měli klid. Jestli mýtné vůbec nerozšiřovat, nebo přidat několik vybraných úseků silnic, či dokonce tisícovku kilometrů, se totiž jeví jako zdánlivě triviální otázka. Jenže tímto se podařilo elegantně vsunout do resortu ANO velkého trojského koně. Řekněte, jakou logiku má, že si ministerstvo najme odborného poradce, ale vláda nepočká na jeho analýzu a dopředu expertům sváže ruce? Pak je výsledkem tradiční kočkopes, který má jediný cíl – otevřít dveře zbytečnému obřímu tendru, v němž se vyhodí z okna miliardy korun daňových poplatníků,“ odpovídá Karel Feix.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas