Ředitel známého pekařství bilancuje škody. Říká čísla, která ostatní tají
24.11.2020 19:41 | Zprávy
ROZHOVOR „Na jaře jsme doufali, že na podzim by covid už nemusel být a teď tu máme druhou, nebo třetí vlnu, jak to kdo počítá. Dnes si říkáme, že tato vlna končí, ale už se bavíme o možné další vlně, dalším lockdownu. Na druhou stranu si říkáme, že oživení návštěv zahraničních turistů a letového provozu by mohlo přijít příští rok na Velikonoce. Připravujeme se na to, věříme tomu, ale jsme ostražití,“ řekl nám v rozhovoru ředitel pekařství PAUL Filip Kubernat.
reklama
Jak vnímáte jako ředitel francouzského pekařství PAUL současnou situaci, jak moc Vám omezení komplikují život?
Změny vnímáme velmi zásadně, po pracovní stránce řeším úplně jiné věci než do února. Na druhou stranu je má práce stále řízena přáními a potřebami zákazníků, kterých je méně v ulicích a v kancelářích, přesouvají se však na online. Tomu přizpůsobujeme nabídku produktů, marketing i způsob prodeje.
Klíčová je také motivace zaměstnanců. Dle mých zkušeností platí, že čím těžší doba, tím zaměstnanci musí více věřit v to, co děláte, jaký to má smysl a proč vymýšlíme nové věci. Ve světové finanční krizi v roce 2008 jsem v Tescu připravoval optimalizaci nákladů. Když jsem v roce 2014 nastoupil do Makra, dostal jsem na starosti Karlovarský kraj. V regionu jsem měl přes sto 4* a 5* hotelů, které najednou neměly kvůli sankcím uvaleným na Rusko žádné hosty. Cestovní ruch v Karlovarském kraji klesl na mimimum. Dokázali jsme se přeorientovat z lázeňských hotelů na nemocnice, školy a tím jsme nejen dohnali ztrátu, ale rostli v tržbách i zisku. Teď v PAULu řeším podobný problém, a to je úbytek zákazníků. Postupně si nacházíme svoji cestu, jak tuto dobu s omezeními zvládnout a být připraveni a silnější, až omezení pominou. Soukromě, jako táta dvou dětí, které mají domácí učení, mam celý den od brzkého rána do noci rozdělený mezi pracovní videohovory, učení s dětmi, administrativu, vaření, případně vyhledávání oběda online nebo vyjednávání podmínek s dodavateli po telefonu. Takže když si jednou za pár dní naordinuji pochůzku po mých obchodech, je to velmi příjemná změna.
Dokážete odhadnout, o kolik Vám klesl prodej, když si zákazník nemůže v pekárně sednout?
Máme 130letou historii jako francouzské pekařství, ale náš sortiment je daleko širší. Podle příspěvků na sociálních sítích lidé nejvíce milují naše sladké, ať už patisserii, vienoserii nebo naše ikonické makronky. Nejvíce u nás ale utrácí za obědy, plněné croissanty, sandwiche, saláty a podobně. Takže jsme trochu prémiová pekárna, trochu francouzská cukrárna, trochu francouzské bistro, a protože máme skvělou kávu, tak jsme i kavárna. Stejně jako jsou různé koncepty stravování, které spojuje francouzské „Savoir vivre“, různí jsou i naši zákazníci a jejich potřeby.
Letiště, kde máme 4 provozovny, je dnes prázdné, respektive odlétá do dvaceti letadel denně, což nás neuživí. Dále máme několik provozoven na prémiových lokalitách v centru, které jsou aktuálně zavřené a kde jsme měli tržby do 50 procent loňských. Celkem se nám stále daří v lokalitách, kde je velké množství procházejících lidi, jako je Anděl a I.P.Pavlova. Loni jsme však zde měli více než dvojnásobné tržby. Další typ lokality, ve které máme provozovny, jsou obchodní centra. V některých se sice dostáváme i na loňské tržby, ale v jiných, kde jsme měli hodně cizinců a lidí z okolních kanceláří, jsme rádi za třetinové tržby. Už přes rok zkoušíme nový koncept PAUL Expres na pražském Hlavním nádraží. Během Covid krize zde máme zhruba třetinové tržby. Když to všechno dáte dohromady, přidáte zkrácené otevírací doby, dva lockdowny, kdy bylo přes měsíc úplně zavřeno, tak se pohybujeme kolem 50 procent tržeb.
Své produkty nabízíte i on-line, zákazník si může nakoupit pečivo přímo přes Váš eshop či přes rozvážkové služby, lze takto nahradit přímý prodej v pekárně spojený s posezením?
Prostředí prémiového francouzského pekařství, osobní kontakt s příjemným personálem, který si Vás jako stále zákazníky pamatuje, ani celkovou atmosféru prostě stoprocentně nahradit nelze. Produkty naštěstí můžete zákazníkům nabídnout i jinými cestami, které zmiňujete. Na druhou stranu na WOLTu nám roste skupina zákazníků, kteří si pravidelně objednávají dodávku něčeho sladkého a naši kávu pro 2-3 lidi. Podle příspěvků našich věrných zákazníků na sociálních sítích si umí vychutnat naše produtky i v domácím prostředí, v kanceláři, nebo na romantické procházce v parku, kam jim se službou WOLT umíme doručit naše speciality.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Líbil se Vám tento článek?
Nezávislost naší redakce můžete podpořit peněžitým darem v jakékoliv výši bankovním převodem na účet:
131-981500247/0100
QR kód obsahuje údaje k platbě, výši částky si určete sami.
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.