Co očekáváte od následujících voleb, s čím do nich jdete?
Jdu do voleb jako zkušený komunální politik, který zná každodenní starosti a potřeby lidí ve své městské části, znám své sousedy a chci se k nim i dále chovat jako soused.
Čemu byste se chtěl v senátu věnovat, co vás zajímá či takzvaně pálí nejvíce?
Je jasné, že v senátu se nedělá komunální politika. Považuji za zásadní začít pracovat a prosazovat zásadní zákon o metropoli, tedy o hlavním městě Praze. Je to motor republiky a musí mít zákonem definované postavení.
A jaký první krok, pokud pomineme počáteční formality, byste učinil, kdybyste se stal senátorem?
Vytvoření platformy pražských, tedy metropolitních senátorů, jakousi platformu Pro Prahu, která bude prosazovat zájmy Prahy.
Snad všichni se shodují na nutnosti dostavby Pražského okruhu. Tedy až na vládu, která nedávno oznámila, že pro ni není stavba prioritní. Jaký tak očekáváte další vývoj?
Nejde jen o Pražský okruh, jde o komplexní a rychlé dořešení dopravní situace v Praze a jejím okolí, jde o uzákonění systémového dalšího růstu metropole. Praha bude dále růst, to je jasné, ale musí to mít řád a pravidla!
Můžete čtenářům, kteří nejsou z Prahy 11, popsat běžný den v městské části z hlediska dopravy? Kolik aut zde zhruba projede?
Praha 11 a její přilehlé části jsou poměrně silně zasaženy důsledky neřešeného a podceňovaného systému pražské dopravy: nedobudované okruhy, neexistující radiály, přetížené současné komunikace, kolabující MHD atd.
Od příštího roku chce Praha zakázat vjezd kamionů delších než 12 metrů do vybraných pražských ulic. Co vy na to? Středočeský kraj totiž hrozí, že pokud se tak stane, přistoupí k podobnému kroku. Nemůže z toho vzniknout mezinárodní ostuda?
To jsou pouze populistická líbivá gesta, za která se rádi schovávají konjunkturní politici nebo je rádi „vytahují“ noví skvělí kandidáti. O tom to není. Je to o systémové a cílevědomé práci.
Aktuálním tématem jsou také parkovací zóny. Praha 11 zatím účast v projektu odmítla. Souhlasíte tedy s tím, že jde o nesystémový krok, který neřeší příčinu problému, jíž je nedostatek parkovacích míst? A co navrhujete?
Ano. Budování, poznamenám, že chaotické a neuvěřitelně nákladné zřizování parkovacích zón v různých částech Prahy vůbec nic neřeší, naopak problémy všech stran eskaluje: rezidenti platí a nemají kde parkovat, dojíždějící lidé ze Středočeského kraje nemají kde parkovat… Takové opatření, jako jsou parkovací zóny, může přece přijít na pořad dne až tehdy, když jsou dobudovány silniční stavby typu okruhů a radiál, kdy jsou vybudována kapacitní záchytná parkoviště na okrajích metropole, kdy jsou v městských částech budovány parkovací domy. Pak je namístě zavádět výběrové parkovací zóny. Je to celé nesmysl, který byl možná skvělým kšeftem pro dodavatele technologií a modré barvy na čáry na ulicích…
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Kateřina Synková