Ve sněmovně se projednává novela zákona o vinařství. Ta podle předkladatele, tedy ministra zemědělství Mariana Jurečky, má zamezit zejména pančování sudového vína. Vinařská veřejnost argumentuje tím, že nepravosti se objevují i u velkých producentů lahvového vína. Novela na ně ale nepamatuje. Jak vážný je to problém?
Neřekl bych, že jen u velkých producentů, u nich to ale má vzhledem k velikosti jejich produkce největší dopad na zákazníky. Jedná se o klamavé a zavádějící označování lahvových vín, čímž je zákazník uváděn v omyl, samozřejmě ve prospěch toho, kdo takto víno označil a kdo pak z toho má i příslušný zisk, samozřejmě právě na úkor oklamaného zákazníka.
Jak k producentům lahvového vína a jejich prohřeškům přistupuje Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI)? Můžete uvést příklady?
Tuto otázku bych v tuto chvíli raději vynechal. Myslím, že níže uvedené se k této otázce vyjadřuje dostatečně jasně, nikoli však explicitně, jak by tato otázka vyžadovala. Bude-li třeba, možno „doplnit“ později.
Přečetl jsem si, že třeba Vinné sklepy Valtice prodávají ročník Svatomartinského vína třeba ještě za čtyři roky. I laik si řekne, že přece tohle víno má zmizet do Velikonoc. Anebo ne? Kam zařadit takové postupy?

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Josef Petrů