Velkou výhodou bikesharingu je, že uživatel nemusí kolo vracet na místo, odkud si jej vypůjčil, naopak může podniknout pouze jednosměrnou cestu a dál pokračovat jiným způsobem. Služba sdílených kol si v Hlučíně našla řadu příznivců, proto je v letošním roce připraveno rozšíření poskytované služby. Počet kol na území města se zvedne z třiceti pěti na čtyřicet a na základě požadavků občanů města bude stanice sdílených kol nově umístěna na Rovninách, v prostoru u Točny 34. Tak jako v loňském roce, bude prvních 15 minut jízdy zdarma. Město Hlučín finančně podporuje zdravou a udržitelnou mobilitu.
Ze statistiky poskytovatele služby vyplývá, že od začátku března do posledního prosince loňského roku bylo evidováno celkem 6 192 výpůjček, přičemž většina výpůjček nepřesáhla délku 15 minut. Největší zájem o půjčování kol se stalo stanoviště v centru města – Mírové náměstí (1714 výpůjček), následovalo stanoviště Hlučín – Rovniny škola (1195 výpůjček), třetí využívanou stanicí bylo sídliště OKD (876 výpůjček). Nejmenší zájem byl u stanoviště Hlučín – Bobrovníky (90 výpůjček kol). V loňském roce za 10 měsíců provozu občané, díky finanční podpoře města, najeli na sdílených kolech skoro 9. tisíc km. Celkem tedy více, jako kdyby 9x přejeli celou republiku od nejzápadnějšího bodu až k tomu nejvýchodnějšímu a zpět. Pokud by stejná porce cest byla uskutečněna autem, znamenalo by to pro město zátěž cca 953 kg CO2. Pro představu, asi 90 dospělých stromů pracuje po celý rok, aby podobný objem oxidu uhličitého absorbovalo.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV