Tento týden Rada města Brna schválila projekt "Prevence školní neúspěšnosti na základních školách ve městě Brně", který je součástí aktivit navazujících na strategický plán. Jedná se o plošnou podporu kvality základního vzdělávání v Brně, do něhož se zapojí všechny zřizované základní školy. Projekt je to velký - město Brno na něj získá z EU téměř 50 000 000 Kč a jeho partnery je několik neziskových organizací. Jeho součástí bude
1) Doučování znevýhodněných žáků na základních školách, přičemž důraz bude kladen na práci s těmi, kteří se připravují na střední školu.
2) Kroužky na podporu aktivního občanství a sociálního rozvoje, finanční gramotnosti a dalších dovedností nutných ke zvládání profesního i osobního života v tržních vztazích.
3) Kariérní poradenství pro různě znevýhodněné žáky ve spolupráci se zaměstnavateli v regionu.
4) Navýšení pedagogických a sociálních pracovníků ve školách při práci se znevýhodněnými žáky.
5) Vzdělávání pro stávající pedagogické pracovníky v inkluzivních metodách práce se znevýhodněnými žáky.
6) Pilotní ověření pozice koordinátor inkluze ve škole.
Mám radost, že se projekt podařilo dotáhnout ke schválení a jsem přesvědčený, že pomůže sociálně i jinak znevýhodněným dětem k lepšímu zvládání školních povinností a učitelům k lepšímu porozumění a schopnosti práce s těmito dětmi. Protože nejen bydlení, ale i vzdělání je extrémně důležitý faktor, který může pomoci řešit sociální vyloučení."
V projektu bude zapojeno 66 základních škol zřizovaných městem Brnem a jeho městskými částmi, 2 školy jiných zřizovatelů (NNO a církev), které s městem Brnem a jím zřizovanými školami dlouhodobě spolupracují, a 7 dalších organizací, které doučují znevýhodněné žáky základních škol v neformálních klubech (například Diagnostický ústav pro mládež a středisko výchovné péče Veslařská či Diecézní charita).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV