Klán (KSČM): Mír, válka a byznys - peníze až na prvním místě

15.08.2024 4:31 | Monitoring

Sankce, sankce a zase ty sankce. Od vzniku konfliktu Rusko versus Ukrajina jich Evropská unie (Českou republiku nevyjímaje) proti Rusku uvalila nespočet. Jenže nic není tak jako dřív, nic není, jak bývávalo.

Klán (KSČM): Mír, válka a byznys - peníze až na prvním místě
Foto: janklan.cz
Popisek: Jan Klán, poslanec KSČM za Středočeský kraj

Jestliže se v roce 2022 stovky firem na protest proti Rusku z jeho trhu stáhly, mnohé zůstaly. S postupem doby se navíc některé i vrátily. Jaký je důvod tohoto kroku? Pragmatismus a byznys. Peníze se přeci musí točit a slovy bývalého předsedy ODS V. Klause nelze rozlišit mezi čistými a špinavými penězi. Tak jako v divokých devadesátých.

Byznys je byznys. Ať to stojí, co to stojí. Prostě peníze až na prvním místě, tak jako v dobách, kdy H. Ford podporoval A. Hitlera a vydělával na válce. Nic se nezměnilo, kapitalisté mají za úkol jen vydělávat a hromadit bohatství. Za každou cenu.

Nyní se podívejme na Českou republiku, která má na ruském trhu svých několik želízek ve „válečném“ ohni. Jedná se například o energetickou společnost ČEZ, a.s. (Noční můra, denní běs. Na účtech nám peníze míchá, plení les. Jak se zpívá v jedné písničce). Tato společnost se podílí na dodávkách energetických zařízení a technologií do Ruska a obráceně. Že by snad tajně spolupracovali s ruskou firmou Rosatom na dostavbě Dukovan?

Inu ale stále nevíme, kdy vláda Petra Fialy polostátní společnost úplně zestátní, jak nám pan premiér v době energetické krize bujaře vykřikoval. Minoritní akcionáři ale asi mají větší sílu, než ti většinoví. Obchodování s Ruskem nikoho netrápí. Dokonce netrápí ani bankéře, ministra průmyslu a obchodu J. Síkelu nebo ministra financí Z. Stanjuru. Hlavně když jsou dividendy. Protiruská rétorika je jen na oko. Podobně jako s dodávkami ruského plynu.

Pozadu nezůstává ani Škoda Auto. I tato společnost, jejímž vlastníkem je německý Wolkswagen, čile obchoduje s Ruskem. Nachází se tam totiž jeden z největších trhů. Takže proč uvolnit prostor konkurenci? Tohle přeci v kapitalistické logice nejde. Vždyť by o práci přišlo mnoho lidí. Dokonce i mnohé společnosti, navázané na Škodu Auto, obchodují s Ruskem. Proč ne? Nebo snad P. Fiala v rámci své protiruské rétoriky plánuje také zestátnění Škoda Auto, aby byly další dividendy? Co by tomu asi poté řekli vlastníci v Německu, kteří vlastní většinu hlasovacích práv ve společnosti Volkswagen. Možná by ale vládě mohl pomoci Katar, který rovněž vlastní část akcií. Přeci jen se zemí, kde se porušují lidská práva, horečně navazují obchodní styky přední politici Pravdy a Lásky, navazující na humanismus V. Havla.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ivana Váňová, MBA byl položen dotaz

Pomoc

Nemám nic proti pomoci uprchlíkům, ale proč se od vaší vláda nedostává pomoci i občanům ČR, kteří čím dál více upadají do chudoby a mají problém přežít, i když pracují? Přijde mi, že z nás děláte jen nějaké zrůdy, co nechtějí pomoc uprchlíkům nebo jim ji závidí, ale co když je problém v tom, že spou...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): Praha se zaměřuje na měření emisí z dopravy

15:06 Hřib (Piráti): Praha se zaměřuje na měření emisí z dopravy

Praha se dlouhodobě potýká s problémem vysoké koncentrace škodlivých emisí v ovzduší.