„Jde o klíčovou legislativu, která pomůže zajistit udržitelnou, cenově dostupnou a dobře fungující dopravu v Evropě. Evropské odvětví dopravy v současné době odpovídá za více než 27 % emisí v EU a pokud to s jeho dekarbonizací myslíme vážně, je nutné garantovat odpovídající infrastrukturu založenou společných pravidlech,“ říká pirátský europoslanec Mikuláše Peksa, který je členem Výboru pro průmysl, výzkum a energetiku.
Nařízení počítá také s mírnou flexibilitou, která spočívá v tom, že v méně frekventovaných úsecích nemusí být tolik stanic. „Musíme začít s rychlým zaváděním dobíjecích stanic po Evropě. Především tedy na hlavních dopravních tepnách, ale i v obytných oblastech. Budou se stavět chytré oboustranné nabíječky a chceme také prozkoumat možnosti stanic na vodík, což může být cesta pro vlaky,“ dodává Peksa.
Návrh počítá také s tím, že na nových i stávajících dobíjecích stanicích bude možné platit kartou a nebude tedy nutné předplatné. „To považuji za velký úspěch. V nařízení jsme také zajistili, aby všechny dobíjecí stanice byly přístupné všem zákazníkům bez nutnosti přihlašování. Nové nařízení pro rozvoj infrastruktury pro alternativní paliva nám pomůže dekarbonizovat dopravu, snížit znečišťování ovzduší a bude představovat nové příležitosti pro průmysl. Hlavně ale odpadne důvod, kterým některý argumentují proti alternativním pohonům aut,“ dodává Peksa.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV