Cestující se mohou těšit na kultivované prostředí osmi zastřešených nástupišť, která v celé své délce zajistí pohodlné nastupování do autobusů i odbavovací halu s čekárnou, toaletami, se zázemím pro řidiče, prodejem jízdenek i technologickým zázemím terminálu. Prostor dostane nové povrchy i systém odvádění dešťové vody se vsakem v místě.
„Část stávajícího nádraží nově využijeme jako tolik potřebné parkoviště, doplněné zelení, s kapacitou zhruba 136 stání. Označena budou místa pro klienty krajské hygienické stanice a ordinaci veterináře. Dále v prostoru počítáme s vybudování stanic pro dobíjení elektroautomobilů včetně nabíjecího místa pro autobusy,“ popisuje část právě dokončeného architektonického projektu kladenský primátor Dan Jiránek a dodává: „Nádraží bude vybaveno Wi-Fi a dopravní telematikou, které jasně navedou cestující na správné nástupiště. Pro řidiče, kteří budou chtít využít parkování, budou na příjezdových komunikacích instalovány informační tabule ukazující počet volných míst. Pro cyklisty umístíme do prostoru nádraží stojany na jízdní kola.“
Stav hlavního městského autobusového nádraží rozsáhlejší úpravy nezbytně potřebuje. Dlouho se o rekonstrukci jen mluvilo, nyní se stává skutečností. „V tuto chvíli ještě ladíme detaily projektu. Samotná konstrukce zastávek je na konci životnosti, stávající počet stanovišť je vzhledem k současné reálné potřebě předimenzovaný, a uvolněný prostor tak můžeme naopak využít pro vybudování dalších parkovacích míst v této lokalitě,“ uvedl radní pro rozvoj Lukáš Hanes s tím, že nové schodiště propojí nádraží s novou autobusovou zastávkou v ulici Dukelských hrdinů. Náklady na rekonstrukci jsou odhadovány na zhruba 60 milionů korun.
Návrh nové podoby nádraží vychází ze studie vypracované městským architektem pro veřejný prostor Ing. Bergmanem, kterou následně dopracovalo studio Projekt Kladno. „Navrhli jsme minimalistický design na půdorysu původního terminálu. Roli hraje kontrast strohosti, která je tak vlastní kladenské architektuře, s přírodními prvky a příjemným osvětlením,“ konstatoval za tým Projekt Kladno architekt Slavo Novotný. „Zároveň je navržena úprava prostor před krajskou hygienickou stanicí, kde vznikne průchozí park, pro osobní automobily je plánován výjezd směrem k divadlu s přikázaným směrem jízdy vpravo pro odlehčení křižovatky u hlavního vjezdu před úřadem práce,“ doplnil jednatel projekčního ateliéru Jiří Tesař.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV