Scheinherr (Praha sobě): Lanovku na Petřín čeká celková rekonstrukce

12.01.2021 19:09 | Zprávy

Hlavní město společně s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) připravují celkovou rekonstrukci lanové dráhy na Petřín, kterou ročně využívají až dva miliony lidí.

Scheinherr (Praha sobě): Lanovku na Petřín čeká celková rekonstrukce
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

Oprava by měla být kvůli zastaralosti technologií jak tratě, tak vozů, dokončena nejdéle do pěti let. Předpokládá se však, že první cestující by se novou lanovkou mohli svézt už na konci roku 2023. Kromě dráhy budou vyměněny i samotné vozy, na které bude vypsána designová soutěž. Celkově by měla stát oprava lanové dráhy přibližně 210 milionů korun.

Lanová dráha na Petřín patří v hlavním městě k významným technickým a turisticky nejatraktivnějším místům. Od roku 1985 převezla již bezmála 55 milionů cestujících a v posledních letech přepravovala za rok asi dva miliony lidí. Celkově je však trať na hranici životnosti a v následujících letech ji tak čeká rozsáhlá oprava, která dotkne jak samotné tratě, tak i přepravních vozů pro cestující.

„Lanová dráha na Petřín ročně odvozí neuvěřitelné dva miliony cestujících. Je druhým nejvíce navštěvovaným turistickým místem České republiky, ale její modernizace se dlouho odkládala. Přitom výsledky poslední velké diagnostiky hovoří jasně: není na co čekat, trať může fungovat už jen pět let. Každý rok se petřínský svah posouvá o několik milimetrů a lanovou dráhu je nutné pořádně zakotvit. Nefunguje odvodnění, degradují části svrchních betonových desek a nevyhovuje lanový systém,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Technický stav lanové dráhy odpovídá době vzniku v polovině osmdesátých let. Od roku 1985 zde sice bylo uskutečněno mnoho údržbových prací jak na povrchové úpravě betonové desky, tak na opravách mostků a bezpečnostní zařízeních, v současné době je však nutné dráhu zrekonstruovat v celkovém rozsahu.

Součástí prací bude také změna jednotlivých vozů. Na ty plánuje hlavní město společně s DPP vypsat designovou soutěž prostřednictvím specializované firmy, která se zabývá průmyslovým designem. Poté bude vypsána veřejná zakázka na dodavatele vozů. Kromě jiného budou také prověřeny možnosti zapojení veřejnosti do rozhodování o budoucí podobě lanové dráhy. Jak budou vozy vypadat, by mělo být známo do konce letošního roku.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Proč jste si vybral za terč zrovna Feriho?

Já ho nehájím, dostal, co si zasloužil, ale ukažte mi stranu, která ve svých řadách neměla někoho, kdo byl čelil trestnímu stíhání nebo nebyl odsouzen? Je to přeci i případ ANO, kde dokonce v čele stál trestně stíhaný člověk a nikomu to nevadilo. Navážet se pak do jiných mi přijde z vaší strany dost...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hroza (TOP 09): Do infrastruktury investuje Pražská vodohospodářská společnost více než tři miliardy

23:08 Hroza (TOP 09): Do infrastruktury investuje Pražská vodohospodářská společnost více než tři miliardy

Rada hl. m. Prahy projednala roční plán obnovy, rekonstrukce, modernizace a rozvoje vodohospodářskéh…