Na setkání s občany k opravě Benešovy třídy to řekla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. „Nabízí se mnoho možností a je škoda je nevyužít, když stát i zdroje EU nabízejí pomoc. Navíc na částku 1 miliardy korun Hradec sám prostě nestačí,“ řekla po setkání kandidátka na primátorku Hradce Králové za Hnutí ANO Monika Štayrová.
Setkání s občany k rekonstrukci Benešovy třídy proběhlo ve čtvrtek 6. září v kulturním domě Medium na Moravském předměstí. Diskuse nad osudem Benešovy třídy se zúčastnila jak ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová, tak architekt a spoluautor celé koncepce rekonstrukce Pavel Zadrobílek a také kandidátka na primátorku za Hnutí ANO Monika Štayrová. Benešova třída má za sebou teprve první z pěti naplánovaných etap rekonstrukce. Pokud vše dobře půjde, lze očekávat územní rozhodnutí na další fáze oprav ke konci příštího roku.
Zatímco projektové přípravy běží, financování není zajištěné. „Je naprosto zásadní, aby každý velký projekt měl tzv. tatínka nebo maminku, který se o něj bude intenzivně starat. Bez motoru se tak velké věci nedají dělat. V tuto chvíli je důležité rozdělit projekt na dílčí akce a ihned začít psát dotační projekty. Štěstí přeje připraveným,“ vysvětluje ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová. Podle ní je rozdělení na dílčí akce důležité proto, aby bylo jasné, kolik zdrojů je potřeba na zateplení a revitalizaci bytových domů, kolik na veřejná prostranství, kolik na zeleň v intravilánech, kolik na parkovací domy, kolik na cyklostezky a kolik v neposlední řadě na sociální zařízení.
„Klára Dostálová potvrdila, že financí je ve státním rozpočtu dostatek, Hradec na ně může dosáhnout, ale je potřeba příležitosti využívat,“ říká trojka kandidátky Hnutí ANO Pavel Marek.
Hnutí ANO se nyní bude soustředit na získání informací k těmto dotačním titulům:
- zateplení a revitalizace bytových domů (dotace možná z IROP, stále je k dispozici cca 1,6 mld. Kč, lze podpořit SVJ např. zajištěním projektového manažera)
- veřejná prostranství (aktuálně je k dispozici program Revitalizace veřejných prostranství pod SFRB)
- zeleň v intravilánech obcí (lze financovat i z EU zdrojů například v rámci OPŽP)
- parkovací domy a cyklostezky (finance v rámci ITI prostřednictvím IROP, a to včetně řešení zelených střech)
- sociální zařízení (lze financovat z národního programu na doprovodnou infrastrukturu pro cestovní ruch)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV