Sousednímu Německu učarovala Angela Merkelová a nedávné volby vyhrála s ohromným ziskem 41 procent hlasů, V českém prostředí se o totéž bude pokoušet Miroslava Němcová, která povede do předčasných voleb ODS poprvé jako její lídr. Až dosud vedli občanští demokraté neosobní kampaň, která se omezovala především na sdělení „Volím pravici“, ve druhé fázi k tomuto heslu přibyly nejrůznější argumenty, proč by měl volič právě takový krok udělat.
„Nechápu, když celé léto slibovali Mirku Němcovou jako výkladní skříň ODS, tak nemohou voličům udělat to, že všechny kandidáty ´zabarví´ a řeknou, že v podstatě nejsou a nechají je stranou. To se nedělá. Protože volební kampaň je jinou formou pojišťovací dohoda, v níž nabízíte určitou perspektivu a když slíbíte, že pod tou smlouvou bude někdo konkrétní podepsaný, tak tam prostě podepsaný být musí,“ vyjadřuje pro ParlamentníListy.cz politolog Jan Kubáček svůj údiv nad tím, jak anonymně volební kampaň ODS od začátku probíhala.
Pouze modrý a neosobní billboard byl velkým riskem
„Chápal jsem, že ta celistvá modrá byla důkazem toho, že ODS ví, že nemá příliš koho nabídnout, ví, že má otřesenou důvěru až téměř na mezní hodnotu, a proto jde touto cestou. Ale jít jen cestou modrého billboardu a jedné vzletné básně, to je příliš marnotratný postup a příliš velký risk do předčasných voleb, před nimiž lidé chtějí slyšet důvod, proč ještě jednou mají k těm volbám jít a podpořit ODS,“ podotýká Jan Kubáček.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník