„Jednal jsem s ministrem především o dálnici D11 a spojení s PPP projekty je nasnadě. Prostředků na dostavby dálnic v celé republice není tolik. Nechali jsme proto vytvořit projekt, který říká, že D11 by se mohla stavět PPP projektem," sdělil v rozhovoru pořadu Ozvěny dne Franc.
Protože Bárta přišel ještě s jedním plánem dostavby dálnice, tak nyní existují dva modely řešení. Zde bude přijmut jeden, či druhý, anebo půjde o kombinaci obou, se bude teprve řešit.
Lidé mohou demonstrovat, namítá Franc
„První je výstavba dálnice plus provozování dálnice soukromým investorem, což znamená smlouvy na dvacet až třicet let. Ministr ale přišel s tím, že bude brát v úvahu především projekty, které jsou samofinancovatelné, tedy že by se vybíralo mýto přímo na dálnici. Dohodli jsme se nakonec, že budeme projekt tímto způsobem směrovat," zmínil hejtman s tím, že ale není dosud o způsobu financování rozhodnuto.
Také bude záležet na tom, jestli nebude veřejnost proti mýtnému demonstrovat.
„Proto v tuto dobu nevím, jak je to reálné. Otázkou samozřejmě je, zda veřejnost přijme tento způsob placení dálnic, tedy mýtné, " dodal hejtman.
Franc také požádal ministra v případě, že by dohoda s farmářkou Havránkovou kvůli výkupu pozemků na D11 nebyla možná, aby se v době několika měsíců rozhodlo, jak se bude postupovat v této záležitosti dál.
Ćtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb