V RegioJetu jako sardinky? Nesmysl, tvrdí společnost

16.01.2010 7:00 | Zprávy

Vlaky společnosti RegioJet majitele Romana Jančury nejsou vhodné k provozu regionální vlakové dopravy, zhodnotil ve studii pro ParlamentníListy.cz expert na kolejovou dopravu. Podle provozovatele vlaků se ale expertiza váže k úplně jinému typu vozidel.

V RegioJetu jako sardinky? Nesmysl, tvrdí společnost

Radim Jančura, majitel brněnské dopravní společnosti Student Agency a RegioJet, vede válku s českými hejtmany poté, co neuspěl se svou nabídkou na provozování regionální vlakové dopravy.

Kraje podepsaly dlouhodobé smlouvy s Českými drahami a Jančura si chce na postup krajů stěžovat v Bruselu u Evropské komise. Podle jeho názoru používají České dráhy zastaralá a nekvalitní vozidla oproti kvalitním vozům od společnosti RegioJet.

Jančura vyzval také občany, aby se obrátili na své hejtmany, nenechali se okrádat a napsali jim svůj názor na celou kauzu. Více čtěte ZDE

Expert: Jančurovy vagóny plné lidí

Na to reagoval ve své velmi podrobné srovnávací studii, kterou mají ParlamentníListy.cz k dispozici, bývalý ředitel Plzeňských městských dopravních podniků Miroslav Zikmund, který je expertem na kolejovou dopravu. Toho zarazila vysoká kapacita míst k sezení nabízených u vozidel společnosti RegioJet ve vztahu k délce souprav. Porovnal tedy uživatelskou kvalitu kolejových vozidel nabízených společností RegioJet s jinými vozidly používanými u nás i v dalších evropských zemích.

"'Vysoká kvalita' vozidel společnosti RegioJet v řadě parametrů nedosahuje ani toho, co tramvaje v české MHD," tvrdí Zikmund s tím, že široká škála informací o vozidlech DESIRO, poskytovaná společností RegioJet, může u veřejnosti vyvolávat chybný dojem o kvalitě vlaků.

"Pokud by měl být počet sedících v nabízených soupravách DESIRO přepraven v pohodlí vozů se standardními roztečemi „čtyřkolých" kojí i sedaček vozidel ČD, musela by mít souprava vždy alespoň o jeden vůz více, což je spojeno nejen s vyšší pořizovací cenou, ale též s vyššími provozními náklady," uvádí Zikmund.

Zikmundovy údaje nejsou správné

ParlamentníListy.cz zároveň oslovily i výrobce a provozovatele vlaků, kteří ovšem tvrzení experta odmítli. Vozidla RegioJet jsou prý nejen komfortní, ale i vysoce kapacitní.

"My ten dojem nejen vytváříme, my trváme na tom, že ta vozidla taková skutečně jsou. Když jsme soupravy RegioJet společně s firmou Siemens navrhovali, shodli jsme se na tom, že opravdu dosahují v otázce komfortu úrovně běžné ve vozech ICE. I v rámci EU jde o nadprůměrné hodnoty," řekl ParlamentnímListům.cz obchodní ředitel železniční dopravy společnosti Student Agency Jiří Schmidt, který má RegioJety na starosti.

Schmidt je přesvědčen o tom, že Zikmund ve svém tvrzení vychází z varianty vozidel, vystavených ne mezinárodním veletrhu v Berlíně. "Ano, tato vozidla mají skutečně menší rozteče, protože jsou navrženy pro příměstskou dopravu v Porýní, což je ale úplně jiná varianta, než jsme objednali my. K hodnotám našich vozů se pan Zikmund dostat nemohl, neboť tato čísla jsme nikde nezveřejňovali, jde o obchodní tajemství," dodal Schmidt.

Jeho tvrzení podpořil i ředitel divize Mobility společnosti Siemens Jan Maj, která vlakové soupravy pro StudentAgency vyrábí. "Tyto soupravy patří k nejmodernějším na světě, vozidlo je navrženo tak, že umožňuje navýšit kapacitu cestujících bez omezení komfortu. Jsme schopni navrhnout i takové řešení, které odpovídá standardům vlaků ICE.

Právě tuto variantu uspořádání sedadel po nás RegioJet požadoval," uvedl Maj. ParlamentnímListům.cz poskytl i konkrétní hodnoty kritizovaných roztečí, které podléhají obchodnímu tajemství společnosti RegioJet, nicméně při srovnání s hodnotami standartu ICE jej dokonce převyšují.

Foto: regiojet.cz

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Petr Mašek, dvo

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…