Triky prodejců jsou často velmi neprůhledné. Například v oddělení zeleniny se sází na barevnost. Ta má údajně podněcovat větší míru nákupů. Stejně tak v hypermarketech bývají velké vozíky, aby v nich množství výrobků takzvaně zapadlo a lidé měli pocit, že musejí koupit ještě něco. Stejně tak se dbá na pečlivé rozložení nejběžnějších surovin. Čím dál od sebe bude pečivo a nápoje, tím to bývá pro hypermarket lepší. Lidé musejí projít celou prodejnou, a jak vyplynulo z řady výzkumů, vždy si na té trase pořídí něco dalšího.
Podobně už ParlamentníListy.cz informovaly například o tom, že se do masa běžně přidává voda, čímž zákazník zaplatí mnohem víc, než by bylo potřeba.
Co ale vánoční stromky? U těch se traduje, že cena bývá pevná. Redakce se proto obrátila na jednoho z obchodníků z jižních Čech, který každoročně míří do Prahy. Proč právě metropole? „Protože je to místo, kde mají lidé peníze. To, co prodáme v Praze na Pankráci, si jinde nemohou lidi dovolit, ne v tomto množství,“ podotýká úvodem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tomáš A. Nový